29/11/2018

2na edició del curs de capacitació per a la intervenció amb agressors i l’abordatge de les violències masclistes

IReS forma a professionals del Ministeri Públic Fiscal d’Argentina

Durant aquest mes de novembre, professionals de la Fundació IReS han format part de la segona edició del “Curs de capacitación y actualización del Programa de Intervención con Agresores en Cumplimiento de Condena por Violencia Contra la Pareja para provincias de la República Argentina”, amb l’objectiu de formar i compartir coneixements i bones pràctiques amb professionals del Ministeri Públic Fiscal de cinc de les províncies d’Argentina.

Durant el mes d’octubre del 2017 es va dur a terme una primera edició amb 2 professionals de la província de Salta d’Argentina, els resultats de la qual van ser valorats molt positivament, i enguany, han assistit al curs 10 professionals de diferents províncies.

La finalitat d’aquest intercanvi entre professionals és donar a conèixer la nostra experiència, els criteris i les formes de fer en l’abordatge de violències masclistes per tal que, atenent a la seva realitat i possibilitats, puguin adaptar i desenvolupar programes d’abordatge en el seu país posteriorment. Al llarg del curs han intervingut diferents professionals de la Fundació IReS amb expertesa en l’abordatge d’aquestes violències. A través de diversos perfils,  s’han pogut compartir les diferents línies de treball que portem a terme en l’àmbit penitenciari, en el de mesures penals alternatives amb homes que venen derivats de l’estament judicial i amb els programes terapèutics on atenem els homes que s’adrecen a la Fundació de forma voluntària i sense derivació de l’estament.

La valoració de les assistents ha estat molt positiva i confirmen haver adquirit coneixements per a poder traslladar al seu propi territori i realitat propostes d’abordatge de les violències masclistes i domèstiques adaptades a la seva realitat.

Paral·lelament, des de la Fundacio IReS també hem valorat molt positivament l’experiència i estem molt satisfetes de poder avançar plegades cap a l’eradiació de les violències masclistes i la igualtat entre dones i homes.

Fotografia: Carol Palau, Directora Operativa de Catalunya de la Fundació IReS i membres del Ministeri Públic Fiscal d’Argentina.