30/06/2015

“A més d’ajudar-nos a créixer com a futures professionals, fer de voluntàries ens ha ajudat a créixer com a persones.”

La Claudia Blanes, la Marta Galceran, la Clara Tiffon i l’Anne-lous van den Ende van ser les guanyadores del concurs d’estratègia i disseny de la campanya “Una rosa per una causa” de Sant Jordi 2015 que la Fundació IReS organitza juntament amb la Facultat de Comunicació Blanquerna. Amb la seva dedicació, esforç i talent van crear una campanya innovadora i creativa,  la recaptació de la qual es va destinar al Projecte Infants Invisibles de la Fundació IReS.

1. Quina va ser la teva motivació per a fer-vos voluntàries?

A la universitat es va convocar un concurs per idear l’estratègia creativa i dissenyar les peces gràfiques per una acció que la Fundació IReS havia organitzat per la diada de Sant Jordi. La causa per la que es lluitava ens va semblar molt bona, i el fet de recol·lectar diners a través de roses solidàries una manera molt maca de fer-ho. Així doncs, la motivació principal va ser el fet de poder realitzar un projecte real amb uns objectius solidaris amb la intenció d’ajudar a la societat.

1. Perquè vau decidir fer voluntariat a la Fundació IReS?

Com ja hem comentat, a través de la Facultat Blanquerna, centre on estudiem, se’ns va proposar participar en un concurs en el qual s’havia d’idear l’estratègia creativa i dissenyar les peces gràfiques de l’acció que es duia a terme durant la diada de Sant Jordi d’aquest any. Els beneficis obtinguts amb la venda de les roses es destinaven al Projecte Infants Invisibles i ens va semblar molt gratificant poder ajudar i ser partícips del projecte.

1. Quines tasques desenvolupeu a l’IReS com a voluntàries?

Vam participar en un projecte concret, que consistia en la creació, conceptualització i disseny de la campanya de Sant Jordi 2015, per promoure la venda de roses solidàries i ajudar així a la recaptació de fons per destinar-los a projecte Infants Invisibles.

1.  Qualsevol persona no pot fer de voluntari, què creieu que fa falta?

Un bon voluntari ha de ser una persona desinteressada, amb voluntat d’ajudar a altres sense esperar res a canvi.També creiem que ha de tenir iniciativa i ambició per tal de proposar-se reptes i ser capaç d’assolir-los, a més de ser una persona implicada amb la societat i empàtica, doncs ha d’entendre com es senten aquells qui l’envolten.Considerem, però, que qualsevol pot arribar a ser voluntari i lluitar per una causa si s’ho proposa i es compromet.

1. Com valoreu l’experiència de fer de voluntàries a l’IReS?

Ha estat una experiència molt gratificant, doncs hem pogut veure com un projecte en el qual han participat estudiants ha estat capaç d’ajudar a recaptar diners per destinar-los després a un projecte social.  A més d’ajudar-nos a créixer com a futures professionals -doncs hem après el procediment i els passos que calen seguir per idear, conceptualitzar i disseny una campanya de comunicació real- ens ha ajudat a créixer com a persones, ja que és realment molt gratificant saber que amb la teva ajuda s’han pogut assolir uns objectius que beneficiaran la vida de moltes persones.Així doncs, ha estat un gran aprenentatge alhora que una gran experiència.

1. Voleu afegir algun comentari? No dubteu en afegir el que considereu.

La Fundació IReS està duent a terme una tasca realment magnífica per a la societat i creiem convenient remarca-ho, ja que en un context de crisi com l’actual és molt important que hi hagi gent compromesa amb els altres i amb un grau d’empatia que l’empenyi a lluitar pels drets de tercers i a fer del món un lloc més decent per a tothom. A més, volem agrair enormement l’oportunitat que se’ns ha donat en convidar-nos a assistir al Festival Iberoamericà de la Comunicació Publicitària – El Sol, ja que hem après i gaudit de la millor publicitat Iberoamericana del moment. Per últim, ens agradaria convidar a tots aquells qui llegeixin aquesta entrevista a unir-se i col·laborar amb la Fundació IReS per continuar creixent i seguir amb la magnífica tasca que estan duent a terme.