6/11/2017

Aferra’t participa a Ràdio 4 per parlar de la Inclusió Social a través de la iniciativa Apropa Cultura

El passat divendres 3 de novembre,  l’Ivan López, educador social de la Fundació IReS va participar com a convidat ell programa Al teu costat amb Jordi Vila i Ramón Castelló de El matí a Ràdio 4 per parlar de l’experiència dels usuaris del projecte Aferra’t amb les sortides culturals que actualment porta a terme gràcies a la iniciativa Apropa Cultura.

El programa de ràdio va comptar també amb la Sònia Gainza, directora de l’Apropa Cultura, i l’Alícia, testimoni i usuària de la iniciativa, per poder explicar de quina forma l’accés  la cultura pot transformar les vides de persones que es troben en situació de vulnerabilitat social.

A través de l’Apropa, l’equip de professionals que treballen per la inclusió d’IReS organitzen dos sortides culturals al mes, majoritàriament al teatre. “Això ens permet trencar l’aïllament social en què es troben algunes persones ja sigui per una qüestió de discriminació econòmica o bé per falta de xarxa” explica l’Ivan, i afegeix: “Sense programes com Apropa Cultura aquestes persones no podrien accedir a les obres de teatre, òperes, exposicions…”.

Participar d’un concert de música en viu o empatitzar amb les emocions del teatre són experiències que conviden a compartir i posar en comú  l’experiència de cadascú posteriorment i alhora ajuden a crear vincles entre les mateixes persones que són usuàries del projecte, “un recurs idoni” per a tots els processos personals.

Podreu escoltar el programa sencer aquí

IMG-20170728-WA0027