10/08/2017

Colònies urbanes per als infants de Porto Cristo (Mallorca)

El passat mes de juliol es van dur a terme les colònies urbanes del programa de Caixa ProInfància a Porto Cristo.  Va ser el resultat d’una col·laboració entre els serveis socials comunitaris de Manacor i la Fundació IReS, sorgida arrel de la detecció de necessitats a les reunions prèvies a la Taula ProInfància de la zona costanera de Manacor, presentada públicament el passat 27 de juny.

Ambdues entitats vam sumar recursos humans i econòmics per tal d’oferir als infants en situació de vulnerabilitat de Porto Cristo un espai d’activitats lúdiques, dinàmiques i atractives, a més d’una alternativa d’oci saludable. En total, unint els infants del programa Caixa ProInfància, i els infants que eren atesos pels serveis socials, han estat 23 joves usuaris i usuàries del projecte que han gaudit de les diferents activitats.

S’hi han treballat una sèrie d’àmbits: emocional, educatiu, sociolingüístic i lúdic, ja sigui a través d’activitats lúdiques, dinàmiques, de treball en equip i a l’aire lliure.

Els objectius del projecte han estat:

– Dur a terme sessions de reforç educatiu per no perdre la rutina durant l’estiu.

– Donar eines per detectar i treballar les pròpies emocions.

– Oferir un espai d’activitats lúdiques en el qual es reforçarà la llengua catalana, el coneixement de la zona, la relació entre iguals i el temps lliure saludable.

Per tal d’acomplir aquests objectius, s’han dut a terme les següents activitats: sortides a la platja, sortida en la barca SeaAdventure, activitats esportives de Totalfit i sortida al gimnàs Totalfit, taller de Clown, sortida a Aqualand, acampada i activitats d’aventura (kayak, tirolina, tir amb arc, gimcana nocturna, jocs populars…).