3/02/2017

El NoParo.org ha donat suport socioeducatiu a 17 joves del districte 22@

Al llarg del 2016, NoParo.org ha aconseguit que 17 joves rebessin formació i orientació laboral gràcies a la col·laboració de l’associació d’empreses del 22@Network. La iniciativa d’aquesta campanya busca crear sinergies entre la xarxa de professionals i els joves del districte a través del Projecte Click.

Concretament, el Click és un servei socio-educatiu adreçat a nois i noies d’entre 15 a 20 que té per objectiu identificar les potencialitats i fomentar l’autonomia dels joves a través d’un recorregut formatiu, laboral i personal.

Amb la intenció de motivar i potenciar les seves aptituds i dirigir-les cap a un futur amb més oportunitats, el projecte vincula als joves amb empreses que destaquen especialment pel seu compromís i responsabilitat social.

Pasiona Consulting va ser la primera companyia en acollir a aquests joves amb una visita a les seves instal·lacions.  Allà van experimentar en primera persona una tecnologia tan puntera com la realitat virtual i realitat augmentada. Posteriorment i repetint experiència amb el NoParo.org, Pasiona també va realitzar una formació dinàmica de creació de videojocs per a dispositius mòbils, on els joves van poder dissenyar i programar tot fomentant el seu ingeni.

Com a model de sostenibilitat, els joves van conèixer l’Hostel Twentytú per descobrir com es pot mantenir un establiment de forma totalment sostenible sense renunciar a les últimes innovacions en serveis turístics. A més, mostra de les oportunitats que representa la campanya, un dels joves va ser contractat gràcies a la visita..

Un altre grup va conèixer el món del màrqueting i la publicitat a través de l’empresa Beabloo, on els “alumnes” del Click van quedar especialment fascinats pel bon ambient de l’empresa, essent aquest un factor clau per visualitzar-se a ells mateixos treballant d’això en un futur molt proper.

No van faltar les experiències de desenvolupament personal. En aquesta línia, l’empresa Mynsait by Indra els hi va oferir el taller Captiva! per a desenvolupar les seves capacitats comunicatives i la cohesió de grup.

A més d’aquestes activitats, el NoParo.org va ser presentat com a experiència al V Congrés del Tercer Sector Social, que va comptar amb una participació de 1.800 persones i 40 ponents nacionals i internacionals, i al 20è Fòrum de la FEDAIA, el passat mes d’octubre.

I en el marc del 48 Voll-Damm Festival Internacional de Jazz, el 22@Network va realitzar una recaptació solidària per a la campanya a través de la venta de gots amb l’esdeveniment Jazz&Fruit del mateix festival.

Aquestes han estat les accions del NoParo.org, una campanya de RSE, fruit d’una col·laboració entre la Fundació IReS i 22@Network que vetlla pel desenvolupament econòmic i social del districte. Dediquem un especial agraïment  a tots els professionals i empreses que han participat en aquestes activitats,  sense la seva sensibilitat respecte les problemàtiques socials de la ciutat, res no haguès estat possible.

Aquest 2017 continuarem buscant col·laboracions  perquè entre tots trobem la forma de no parar.