19/11/2014

El Programa Irene atén 1.139 persones per la prevenció de la violència sexual.

El Servei d’Igualtat de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), el Instituto de la Mujer (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad) i la Fundació IReS compartim entre els nostres objectius principals promoure models de relació entre homes i dones basats en la igualtat. El Programa Irene te la finalitat de desenvolupar activitats d’informació, formació i prevenció de la violència sexual entre joves i adolescents.

La Fundació IReS a Balears ha estat l’encarregada de dur a terme les activitats de formació, prevenció i informació adreçades directament als joves i adolescents, així com  als professionals del sector i als pares i mares. Aquestes Accions Formatives per a diferents col·lectius s’iniciaren el 26 de setembre i han finalitzat el 13 de novembre de 2014. Les activitats realitzades per la Fundació IReS han estat sol·licitades per als diferents serveis socials municipals, instituts i diferents entitats que treballen amb joves i adolescents de Palma, Calvià, Son Servera, Capdepera, Felanitx, Binissalem, Llucmajor, Inca i Santa Margalida.

En total 1.139 persones dels quals 792 eren joves, 218 professionals de diferents àmbits (social, sanitari, policia local i educació) i 129 pares i mares. Cal esmentar que del total de participants: 642 eren dones i 497 eren homes.

Les diferents sessions impartides per la Fundació IReS integraven diferents continguts generals destinats a donar a conèixer la violència sexual, les seves formes, conceptes específics i mites, saber com actuar davant de situacions de violència sexual i entendre la importància de tractar aquest tema des de l’adolescència.

El Programa Irene està en línia amb dos elements clau de la Fundació IReS: l’acció social en l’àmbit de la violència familiar i de gènere, on entra la violència sexual com una de les manifestacions més dures de la violència de gènere i la nostra implicació en l’àmbit de la recerca i la formació, en aquest cas amb la realització d’accions formatives dintre de la nostra tasca de formació continuada.