4/10/2018

Twentytú Hostel, Vistaprint i CCIB, les primeres empreses que han col·laborat amb el Repte 22

Poc després d’iniciar el curs, el Repte 22 de 22@Network i Fundació IReS ja compta amb el finançament de quatre de les 22 beques que es volen aconseguir per assolir l’objectiu del projecte. Twentytú Hostel, Vistaprint i CCIB han estat les tres primeres empreses a implicar-se i acceptar el repte.

El Repte 22 és: una iniciativa de compromís i responsabilitat social de les empreses per aconseguir 22 beques per a joves del Projecte Click, amb l’objectiu que adolescents i joves en situació de vulnerabilitat, i les seves famílies, puguin tenir accés a una formació de qualitat, independentment de la seva situació econòmica.

A més de poder oferir beques adaptades a les necessitats de cada jove, amb una sola beca es cobreix tot un any escolar, el cost de material, de transport, etc. Des del Projecte Click de la Fundació IReS es duu a terme el suport socioeducatiu, que inclou un pla de treball personalitzat, matrícules o  formacions, acompanyament especialitzat del jove i del seu entorn familiar.

Uneix-te al Repte 22!

Contacte:

Fundació IRES- Sílvia Font

Telèfon: 934 864 750

silviafont@fundacioires.org

També podreu descarregar el díptic informatiu del projecte aquí.

NOTÍCIES JUNY

Parlem amb el Director executiu de 22@Network Bcn sobre les Beques Click

Antoni Oliva és Director executiu de 22@Network, l’associació empresarial privada que reuneix les principals organitzacions del districte Sant Martí, grans empreses, universitats i centres tecnològics, i una xarxa de pimes i startups amb activitat al districte.

Actualment, el 22@Network compta amb una Comissió de Responsabilitat Social Corporativa presidida per la Fundació IReS i té com a finalitat treballar sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible que es van donar a conèixer a través l’agenda per “l’Agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible”, adoptada a  la Cimera de Desenvolupament Sostenible (Nova York, 25-27 de setembre 2015).

P: Com es pot consolidar aquest districte com un espai innovador i capdavanter a la vegada que socialment responsable i sostenible?

Són dues coses que van força de la mà. Si una empresa es preocupa de com serà, no només avui o demà, sinó demà passat, és més probable que tingui també una sensibilitat pel seu entorn, en tots els sentits. En altres paraules, una empresa innovadora avui sol ser també sostenible i socialment responsable.

Amb aquesta matèria primera, l’única cosa que cal fer és posar els mitjans per canalitzar l’esforç de les empreses i els seus treballadors. Això és el que fem, especialment a través de la comissió de RSC que presideix IRES.

P: Quins són els Objectius de Desenvolupament Sostenible que vol treballar el 22@Network en el districte?

Ens hem fixat en aquells objectius que més s’avenen amb l’activitat de les organitzacions associades i amb la mateixa associació, i tenint en compte el nostre context. Així hem triat els ODS: 5è, Igualtat de gènere; 8è, Treball digne i creixement econòmic; 9è, Indústria, Innovació, infraestructures; 11è, ciutats i comunitats sostenibles; i 17è, aliança pels objectius.

P: Perquè s’haurien d’implicar les empreses del 22@?

Pel que et deia abans, no es pot entendre innovació o sostenibilitat sense una implicació social. Les empreses avançades miren per aquests tres vectors, i els seus treballadors demanen canals per poder-se implicar i tenir impacte.

P: Des de la perspectiva empresarial, quin tipus d’impacte pot tenir invertir en un projecte social per a joves i famílies del districte?

Crec que el més important és la responsabilitat, en tot el sentit de la paraula. La dels seus directius i la dels seus professionals.

Més enllà d’aquesta, que és la fonamental, pot haver-hi impacte quant a comunicació i d’imatge. Però si només es busca aquest segon impacte, les accions no arrelen a l’empresa, són flor d’un dia.

P: Quins canvis voleu veure en el districte? I en la societat?

Pel que fa al districte m’agradaria que es generés un clima de confiança mútua, entre tots els agents que el conformem, i les persones que en formen part. Així la innovació seria realment disruptiva i útil per a tothom, seria un motor de canvi positiu.

A escala social és més difícil… però em conformaria amb que ens enfrontéssim als reptes que tenim amb tot el nostre esforç, i de cara. Sembla que tinguem altres preocupacions més urgents, però què hi ha més urgent que la nostra pròpia supervivència?