29/11/2018

El Repte 22 es presenta al ‘breakfast’ del 22@Network sobre voluntariat i RSC al districte

Iniciatives per a fomentar el voluntariat i la implicació de les empreses

El 29 de novembre va tenir lloc el breakfast del 22@Network sobre voluntariat i RSC al districte de la innovació, organitzat per a establir ponts de cooperació entre empreses i entitats. La iniciativa ha buscat la implicació de les empreses del districte per a dur a terme voluntariat durant la campanya de nadal.

Fundació IReS, com a entitat que presideix la Comissió de Responsabilitat Social Corporativa al 22@, ha presentat el Repte 22: una iniciativa per aconseguir 22 beques per a joves del Projecte Click. Es tracta d’un projecte adaptat a les necessitats dels joves i adolescents en situació d’exclusió social per impulsar i potenciar les seves habilitats socials a més de descobrir totes les seves capacitats. Perquè la situació econòmica dels joves i les seves famílies no hauria de ser un obstacle en el seu desenvolupament.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és aconseguir 22 beques que permetin a nois i noies continuar amb el seu recorregut formatiu durant un curs escolar. L’import d’aquesta beca cobreix tot un any escolar, permetent personalitzar i adaptar-se a  les necessitats de cada persona.

A més d’aquest projecte, amb què ja col·laboren tres empreses,  Twentytú Hostel, Vistaprint i CCIB, des de la Fundaició IReS es van oferir altres opcionns de voluntariat possibles per a realitzar amb l’entitat.

La trobada es va iniciar posant en coneixment les darreres novetats, parlant sobre el foment de la cohesió i la interacció entre els membres de la comunitat 22@, alineats per actuar sobre els ODS, Objectius del Desenvolupament Sostenible. Aquests objectius s’inclouen en la nova agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible elaborada en la Cimera de Desenvolupament Sostenible (Nova York, 25-27 de setembre 2015) de les Nacions Unides que proposa un pla d’acció de desenvolupament internacional. Entre un total de 17 objectius, alguns d’ells són:  l’eradicació de la pobresa, la lluïa contra la fam, la reducció de la desigualtat, la igualtat de gènera, l’educació de qualitat o el consum responsable. La Comissió de Responsabilitat Social Corporativa al 22@presidida per la directora de la Fundació, Montserrat Tohà,  i formada per membres representants de diverses empreses, vetllen per portar a terme nous objectius i propostes per a un districte socialment responsable.

A l’acte, també han participat altres entitats com Grupo ICA, Fundació Jaume Batllel’Estoc, Vistaprint i Apropem-nos, que han explicat també les seves propostes d’activitats per a aquest 5 de desembre i campanyes de Nadal per fer una crida a la participació i el voluntariat.