29/01/2019

Els ‘Clicks’ passen per la catifa vermella per recollir el premi RetinES 2018

El projecte per a joves de la Fundació IReS és guardonat pel seu vídeo Nou local del Projecte Click

El passat divendres, cinc joves del Projecte Click (@ProjecteClick) acompanyats dels seus educadors i educadora i el formador i youtuber Roc Massaguer (@Outconsumer) van assistir com a protagonistes a l’acte de lliurament del premi Retines 2018. Els nois i noies han estat premiats pel seu vídeo  “Nou local del Projecte Click”.

El projecte audiovisual del Click ha estat seleccionat per la seva proposta innovadora i apoderadora a l’hora de presentar un servei dirigit a joves a i través d’un canal  d’actualitat com és YouTube. El resultat és, segons el jurat del certamen, “un vídeo atractiu, amb ritme i a on hi ha, per un costat, una excel·lent presentació dels personatges (joves) i per l’altre, un joc amb talls sobre els seus desitjos per aquest servei”.

Amb l’ajuda del Roc Massaguer, formador, periodista i youtuber, els joves que participen del Click van realitzar el passat mes d’abril de 2018 aquest vídeo per descriure com volen que sigui el seu propi local del projecte al districte de Sant Martí.

A la cerimònia de lliurament, celebrada a la Casa Elizalde, el coordinador del projecte, Carles Nieto va introduir el vídeo explicant la raó de ser del projecte i del taller de youtubers amb què els joves treballen en equip per aconseguir un objectiu comú: expressar la seva veu a través d’aquesta xarxa i en el seu propi Canal.

El Roc, ja gairebé un membre més del projecte, va presentar YouTube com una clau per treballar l’apoderament i l’esperit crític, i al mateix temps, va defensar l´ús pedagògic de l’eina per fomentar valors i despertar i potenciar les diverses habilitats que presenten joves i adolescents.

Els nois i noies també van dir la seva explicant com ha estat el procés d’aprenentatge amb el Roc durant els tallers i com els ha ajudat a entendre com poden fer ús d’aquesta eina.

Com es mesura l’impacte d’un curs com aquest?

El canvi que fan els nois i nois és el més satisfactori, segons l’equip del projecte. Que un noi que es limitava a observar darrere la càmera, al cap d’un any, decideixi repetir el curs i sigui el protagonista d’un dels vídeos és pels educadors i educadores, el fet més triomfal. Per això, “l’èxit de crear el canal de YouTube del Projecte Click no passa perquè rebi 5.000 visites sinó perquè els joves coneguin el potencial de YouTube com a eina d’expressió, creativitat i apoderament”, explica el coordinador.

RetinES és un canal i comunitat web obert a persones que vulguin contribuir a generar un recull d’obres, treballs, intencions, processos, recursos i projectes audiovisuals des d’una òptica socioeducativa.

Gràcies a l’organització de RetinES i CEESC per l’oportunitat que van brindar a aquest projecte i per l’apreciació de la tasca socioeducativa que l’entitat duu a terme a través dels seus projectes.

retines2

Feu click YouTube per veure el vídeo!