27/11/2018

Els “clicks” voten pel seu propi cartell de difusió del projecte

Al ‘Click’, el focus es posa sempre al damunt dels adolescents i joves per tal que siguin ells i elles qui, amb l’acompanyament dels educadors del Click, dissenyin el seu circuit formatiu i personal

Els educadors i educadores del Projecte Click saben que és difícil trobar la manera idònia per adreçar-se als joves, que no ha de ser la mateixa per a tothom per connectar amb ells i fer-los sentir acompanyats dins del projecte socioeducatiu de la Fundació IReS.

Per aquesta raó, per escollir quin i com havia de ser el missatge per animar-los a participar del Click, els educadors i educadores van decidir treballar amb l’equip de Comunicació de l’entitat algunes idees.

Aquestes són les dues opcions que van sorgir com a resultat:

Projecte CLICK_Skate  Copy of Projecte CLICK MARIO

La primera, Fes el que et mou,  mostra les cames flexionades en un salt de skate d’una noia i un noi, evocant el dinamisme i la mobilitat de la vida dels joves i adolescents. Sota el títol, només s’hi indica una descripció breu del projecte: Servei gratuït d’orientació i activitats lúdiques per adolescents i joves.

La segona opció és representada per la imatge del Super Mario Bros, el personatge del vídeojoc més conegut de la història, a una icònica pantalla en què el protagonista ha de recórrer tot un itinerari en què ha de sortejar diversos obstacles, guanyar punts en recursos i aconseguir el seu objectiu i destí. En el seu cas és rescatar la Princesa Peach del Regne Xampinyó, però en el dels joves, el destí final clama: “Dissenya la teva pròpia partida”.

“Volíem un cartell que fos ben senzill, que un jove pogués identificar què és el Click” explica l’equip d’educadors del projecte. Com no sabien per quina decidir-se van pensar en què fossin els mateixos joves qui triessin l’opció que més els agradés. “Aprofitant que aquelles setmanes feien “passa classes” a diferents instituts, vam pensar que seria una bona idea”, explica el coordinador del projecte, Carles Nieto que presenta el servei en diversos instituts a l’inici de curs.

Els Instituts que van participar van ser el Bernat Metge, el 4 cantons, el Front Marítim i el Maria Espinalt, amb els quals es van recollir 385 vots.  Després de fer les votacions a en aquests instituts i també a l’Instagram, la xarxa social més utilitzada pels joves actualment, es va escollir finalment el cartell del Curs 18-19. Amb 250 vots, el cartell del Mario és el que va agradar més. “La imatge del vídeo joc, per descomptat que motiva molt, però més enllà també creiem que el claim s’ajusta molt a la idea que nosaltres tenim del Click, on el focus es posa sempre al damunt dels adolescents i joves per tal que siguin ells i elles qui, amb l’acompanyament dels educadors del Click, dissenyin el seu circuit formatiu i personal, en definitiva, dissenyin la seva pròpia partida” reflexiona l’equip del Click.