10/07/2014

“Em sento realitzat fent de voluntari a IReS i intento ser la primera cara amable quan arribes a la Fundació”

En Joan José Febrero és voluntari de la Fundació IReS des de fa quasi tres anys. Durant sis hores cada setmana, que reparteix entre dimarts i dijous, en Juanjo, com se’l coneix a la Fundació, ajuda en les tasques de recepció. És el primer contacte dels usuaris i treballadors de la Fundació, un contacte sempre amable, compromès i atent. Un voluntari que cada matí regala el seu millor somriure.

1. Quina va ser la teva motivació per a fer-te voluntari/a?

La meva motivació personal per fer-me voluntari va ser, principalment, ser útil pels demés i, a l’hora, sentir-me necessari, sentir que el que faig és important i serveix per ajudar els altres.

2. Per què vas decidir fer voluntariat a la Fundació IReS?

Vaig decidir fer voluntariat a la Fundació IReS per recomanació d’un bon amic que també era voluntari i me’n havia parlat molt bé. Aquest amic coneixia a la Montse Tohà, la directora de la Fundació, i vaig decidir presentar-me. Vaig enviar el currículum, em van citar, em van explicar la tasca que es realitza des de l’IReS i em vaig quedar.

3. Quines tasques desenvolupes a l’IReS com a voluntari?

Les tasques que realitzo durant les hores que estic ajudant a la Fundació són bàsicament tasques a la recepció: estic pendent del telèfon, de la porta d’entrada i del correu, omplo el formulari per a les persones que venen pel programa Aferra’t o atenc als usuaris de la Fundació en la seva arribada. Durant les hores que estic aquí intento ser la cara amable de la Fundació IReS.

4. Qualsevol persona no pot fer de voluntari, què creus que fa falta?

Des del meu punt de vista, un voluntari ha de ser responsable, és a dir, s’ha de fer responsable de la tasca que se l’hi encomana de forma continuada. Ha se ser una persona compromesa amb la seva funció com a voluntari, però, especialment, ha de ser una persona generosa.

5. Com valores l’experiència de fer de voluntari a l’IReS?

Valoro la meva experiència com a positiva. Em sento realitzat, sento que ajudo als companys procurant que sentin bon ànim. Em sento un “animador” i vull contagiar aquest esperit als meus companys, sento que és ben acollit.

6. Vols afegir algun comentari? No dubtis en afegir el que consideris.

Em sembla important destacar que la Fundació IReS és una entitat que compren i vol canviar les situacions de vulnerabilitat que viuen algunes persones. Em dono compte de que el personal que hi treballa té una gran sensibilitat, un valor molt important en els temps que vivim.