30/10/2014

Empoderem per transformar.

L’empoderament, un concepte clau en el treball de la Fundació IReS, va ser ahir el protagonista d’un Seminari organitzat per ECAS: “Empoderem per Transformar”, on la Fundació IReS va participar en una taula rodona on vam parlar de la metodologia innovadora darrere del Programa Aferra’t.

El Fran Rojas, Cap del Programa, va participar en una Taula Rodona d’experiències on va tenir l’oportunitat de parlar sobre la innovació al Programa: “La innovació sorgeix de la necessitat de donar resposta a situacions que ja no es resolen fent el que s’ha fet sempre” comentava el Fran. L’actual crisis econòmica condemna a una ventall molt ampli de persones a l’exclusió social i a la pobresa, situacions extremes que afecten a la integritat tant de les persones com de les famílies en les que resideixen. Davant d’aquesta situació, la Fundació IReS va iniciar al 2012, un innovador circuit integral de lluita contra la pobresa: el Programa Aferra’t.

Aquest programa, lluita contra la pobresa i l’exclusió social a través de la responsabilitat individual, l’autonomia i el treball en grup. El seu valor afegit resideix en dos elements diferenciadors: una metodologia innovadora basada en l’empoderament de la persona i la importància de quantificar i mesurar l’impacte real que té la nostre acció en la millora del benestar de les persones ateses.

A la Fundació IReS, lluitem contra la pobresa i l’exclusió social hi ho fem a través de la innovació, l’optimisme, la confiança i la qualitat. Creiem en les persones i en la seva capacitat de canvi. Creiem en l’empoderament.

* A la foto, de esquerra a dreta: Fran Rojas de Fundació IReS, Gloria Muniente de Xarxa Comunitària del Barri de Roquetes, Guillem Fernández de Coop57 i Abdoulaye Fall de ACAF (taula moderada per l’IGOP).