28/01/2019

Ens deixa la Pilar Heras, Directora general d’Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil

El nostre comiat a una dona, mare, educadora, pedagoga i lluitadora incansable

Fotografia: La Pilar Heras a la inauguració de la nova seu de la Fundació IReS el passat maig de 2018

Ahir,  la directora general d’Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil, Pilar Heras moria als 64 anys.

La Pilar Heras i Trías era dona, mare, educadora, pedagoga i lluitadora incansable. Des de fa més de 20 anys col·laborava amb la Fundació IReS en la docència compartida, com a membre del consell assessor de la fundació i, actualment com a Directora General d’execució penal a la comunitat i justícia juvenil. Ha dedicat gran part de la seva vida a la necessitat de formar als educadors socials en justícia restaurativa.

La Pilar va destacar per la seva aposta per les Mesures Penals Alternatives (MPA) com a mitjà per prevenir la reincidència delictiva; i és reconeguda per haver liderat l’atenció a les víctimes de delictes i els centres educatius de Justícia Juvenil, dedicats a la reinserció social d’adolescents i joves que han comès algun delicte i que, sovint, pateixen també algun problema de salut mental i risc notable d’exclusió social.

Des de la Fundació IReS, que com a entitat ha treballat per la reinserció social des del seu inici, recordarem sempre a la Pilar Heras amb l’esperit d’oferir l’atenció social, psicològica i educativa de les persones en situació de vulnerabilitat a la societat.