13/06/2017

Entrevista a l’equip de l’Hotel Curious i Hostal Mare Nostrum, col·laboradors de la campanya Hotel Invisible

“Barcelona no són només els edificis, museus i altres atraccions, sinó també la gent que hi viu. Entre tots ens hem de cuidar i tenim el deure i el compromís d’ajudar els col·lectius més vulnerables.”

Des del seu llançament al 2015 per part del Gremi d’Hotels de Barcelona i la Fundació IReS, la campanya de l’Hotel Invisible ha ajudat a que més de 280 famílies en situació de vulnerabilitat i/o risc d’exclusió social rebessin atenció social, psicològica  i educativa. Aquesta campanya va néixer també com una acció de Responsabilitat Social Corporativa per part de les entitats turístiques de la ciutat. Una forma de retorn cap a la societat i, sobretot, als col·lectius més vulnerables que han volgut reproduir l’Hotel Curious i l’Hostal Mare Nostrum. Parlem amb l’equip d’aquestes dos entitats hoteleres que ara, amb la seva acció d’RSC “Habitacions Invisibles”, s’han unit a la campanya de la Fundació IReS.

Especialment vosaltres, heu creat “l’Habitació Invisible” dins el vostres hotels per donar l’oportunitat als vostres clients de col·laborar. Què us va motivar a impulsar-la?

Vam rebre la informació per part de la Fundació IReS i del Gremi d’Hotels de Barcelona i ens va sembla una molt bona idea, doncs no sols col·laborem econòmicament sinó que també ajudem a donar visibilitat a la campanya i conscienciar al client. A més, estem portant a terme des de fa molt de temps un programa d’RSC madur, responsable i compromès amb la ciutat en el qual aquest projecte encaixa molt bé.

Ens podríeu explicar com funciona aquesta iniciativa dins dels Hotels?

Nosaltres hem optat per crear “l’Habitació Invisible” on hem penjat un cartell a fora, a la porta, i també a dins on s’exposa la iniciativa i s’informa al client de que part del que ha pagat anirà destinat a la Fundació IReS. A la resta d’habitacions també hi ha un cartell informatiu, per a que tots els clients coneguin aquesta campanya.

Com han reaccionat els vostres clients davant d’aquesta acció solidària?

Hem escollit com a “Habitació Invisible” aquella que és més visible pels clients. Per tant, qualsevol que s’allotja a l’Hotel veu el cartell. En general els hi crida l’atenció i ens demanen més informació. A més, quan entren a la seva habitació, també es troben la informació. A tothom li agrada saber que part dels seus diners es destinen a una causa solidària.

De quina manera heu implicat a totes les persones que treballen a l’Hotel per transmetre la causa de la campanya? I quina ha estat la resposta?

Nosaltres funcionem amb circulars internes i jornades de formació, on expliquem a tot el nostre equip les noves accions que durem a terme i com hem d’informar al client. Tot l’equip ha tingut una bona resposta, doncs els hi sembla una gran idea.

Quins són els valors bàsics de la cultura empresarial i l’RSC de l’Hotel Curious i l’Hostal Mare Nostrum? Com s’alineen amb la campanya Hotel Invisible?

Per nosaltres es molt important la relació i el compromís amb el nostre barri. Per això col·laborem i portem a terme accions conjuntes amb entitats, associacions, comerços… del nostre barri. Totes aquestes accions formen part del nostre programa d’RSC, que tenim publicat a la nostra web i que s’actualitza constantment. La campanya Hotel Invisible encaixa perfectament amb el nostre compromís amb el barri i la ciutat.

Cada cop hi ha més persones i famílies vulnerables en risc d’exclusió social. Com creieu que poden contribuir les empreses turístiques amb les necessitats socials de la ciutat? A la nostra ciutat hi ha moltes empreses turístiques i estem segurs de que tenen voluntat de contribuir d’alguna manera. Només cal que tinguin la informació i se n’adonin que poden implementar-ho a la seva RSC sense grans esforços. Un petit gest, per petit que sigui, és una gran ajuda.

Què us aporta formar part d’aquesta iniciativa? Com valoreu l’experiència de col·laborar amb la Fundació IReS?

Creiem que és una molt gran oportunitat per donar visibilitat a aquesta problemàtica de la ciutat i dels seus habitants. Barcelona no són només els edificis, museus i altres atraccions, sinó que també és la gent que hi viu. Entre tots ens hem de cuidar i tenim el deure i el compromís d’ajudar els col·lectius més vulnerables.

Què li diríeu a altres hotels per animar-los a unir-se a l’Hotel Invisible?

Un hotel no pot ser un negoci que actuï de forma independent i aliena a l’entorn. Formem part del barri i la ciutat i hi som gràcies a ell i la seva gent. Així que tenim el deure de retornar aquest favor i hem d’adquirir el compromís per fer-ho, ajudant en la mesura que cada un pugui a qui ho necessiti. La campanya “Hotel Invisible” és un projecte madur, amb molts agents implicats que fan una feina excel·lent i que té una gran transcendència per la ciutat. L’únic que hem de fer els hotelers és apuntar-nos i col·laborar.  Què esteu esperant?!

A totes les persones que formen part de l’Hotel Curious, gràcies per la vostra col·laboració.