16/10/2014

“L’oportunitat de conviure amb un col·lectiu que desenvolupa una activitat socialment important, emprant tot el seu esforç i talent per a fer-ho i, en unes condicions d’entorn duríssimes, es transforma en un repte apassionant.”

En Ramon Picarin Reula és voluntari de la Fundació IReS des del 15 d’octubre de l’any passat. En Ramon és un voluntari que dedica unes hores de la setmana a l’assessorament a la direcció i el personal de la Fundació IReS, especialment, en temes d’organització, processos i sistemes, un assessorament basat en els coneixements adquirits a llarg de la seva vida professional.

1. Quina va ser la teva motivació per a fer-te voluntari/a?

La possibilitat d’aprofitar els coneixements adquirits a la meva vida professional en benefici d’activitats de valor social.

2. Perquè vas decidir fer voluntariat a la Fundació IReS?

En primer lloc per recomanació d’un altra entitat i desprès per l’atractiu que suposa el projecte de la Fundació IReS.

3. Quines tasques desenvolupes a l’IReS com a voluntari?

Assessorament a la direcció i al personal de l’IReS en temes relacionats amb l’organització, els processos i els sistemes.

4. Qualsevol persona no pot fer de voluntari, què creus que fa falta?

Jo crec que qualsevol persona que pugui dedicar-hi temps i estigui interessada pot fer de voluntari. La qüestió es que sigui conscient de en què pot col•laborar i, sobretot, on pot fer-ho. Sovint el problema es posar en contacte les necessitats de les ONGs amb les capacitats dels voluntaris potencials.

5. Com valores l’experiència de fer de voluntari a l’IReS?

Només el fet de prendre contacte amb una entitat de caràcter social i entendre com funciona un sector per a mi desconegut, ja es enriquidor, però si a més a més tens la oportunitat de conviure amb un col•lectiu que desenvolupa una activitat socialment important, emprant tot el seu esforç i talent per a fer-ho en unes condicions d’entorn duríssimes, la cosa es transforma en un repte apassionant.