14/01/2019

Es renova la concertació del Servei d’atenció social als jutjats a totes les illes

La firma del concert social garanteix el manteniment del servei de la Fundació IRES a Mallorca, Menorca, Eivissa, Inca i Manacor

El passat 11 de gener, la consellera de Serveis Socials i Cooperació, Fina Santiago, i la directora territorial de la Fundació IReS Balears, Aina Capellà, van formalitzar la concertació del Servei d’atenció social als jutjats. Es tracta d’un servei destinat a persones implicades en un procediment judicial que funciona des de fa trenta anys i que fins l’any passat, data de la primera concertació, era finançat per subvencions anuals. La Conselleria de Serveis Socials destinarà a aquesta concertació un import total de 225.000 euros per a l’any 2019. La renovació d’aquest concert social aporta una garantia de continuïtat i estabilitat tant al servei, inclòs a la Cartera de Serveis Socials de les illes durant aquesta legislatura, així com als seus usuaris i a l’entitat que el desenvolupa.

La concertació també suposa la consolidació de l’ampliació del servei, que durant l’any 2018 ha passat a oferir-se també als jutjats d’Eivissa, Inca i Manacor, a més de a Mallorca i Menorca.

El Servei d’Atenció Social als Jutjats atén persones afectades per un procediment judicial penal o civil obert, ja siguin acusades, víctimes, denunciants, demandants o testimonis, amb l’objectiu d’orientar-les i evitar la reincidència en el delicte o conflicte.

A la signatura també hi va estar present el director general de Planificació i Serveis Socials, Andreu Horrach, i el responsable del Servei d’Atenció Social als Jutjats, Bernat Aguiló.

Alguns mitjans s’han fet ressò d’aquesta renovació:

La Vanguardia

12_01_19_LVG_Sasj Balears