2/10/2017

“Famílies: Intervenció 360º”, l’article d’opinió de la Natàlia Valenzuela a Social.cat

El diari digital Social.cat, ha publicat un article d’opinió de la Directora Tècnica d’IReS, Natàlia Valenzuela, sobre les polítiques de intervenció familiar.

En un context d’actualitat on s’està replantejant el paper de la família dins la societat i poc després de la jornada ‘Les polítiques familiars a Catalunya: impacte, reptes i nous models’, organitzada per ECAS  i celebrada a Barcelona el passat 19 de setembre Barcelona, Valenzuela exposa en aquest article quin és el repte fonamental a tenir en compte per planificar i aplicar les polítiques familiars de cara al futur més proper: la Intervenció 360º.

Es tracta d’una intervenció amb una mirada integradora, oberta i adaptada a les famílies de la nova era, que són diverses i amb unes noves necessitats a les quals s’ha de donar resposta. “La intervenció familiar des de l’enfocament holístic, on les polítiques familiars, el suport psicosocial i totes les mesures encaminades a la participació comunitària permetin la inclusió de tot tipus de famílies que es trobin en situació de vulnerabilitat”, així ho explicava la directora d’Acció Social d’IReS.

Aquesta visió és el resultat l’experiència d’una entitat que aposta cada dia per una metodologia d’apoderament de les persones, a través de la qual es busca que siguin les pròpies famílies qui trobin les respostes a les seves necessitats al llarg d’un procés d’acompanyament dels professionals.

Aquí podreu llegir l’article sencer:

ARTICLE SOCIAL.CAT