31/10/2014

Feliç 10è Aniversari Pis de Joves!

Amb la il·lusió del primer dia, ara fa 10 any, el Pis de Joves obre les seves portes a uns convidats especials: les persones que amb voluntat, constància, esforç i treball en equip han fet possible i han tirat endavant un projecte essencial on es treballa dia rere dia perquè joves en situacions difícils trobin un lloc on recolzar-se, on començar de nou, on empoderar-se. Joves que troben en el Pis de Joves un suport essencial en el seu camí cap a la inclusió.

Tot està preparat per celebrar un aniversari molt important: 10 anys de vivències, canvis, reflexions, activitats; somriures i plors, decepcions i èxits. És la celebració del camí cap a la inclusió i l’emancipació, l’entrada a la vida adulta amb treball, esforç i dedicació. En Fran Rojas, cap del Servei de la Fundació IReS, inicia el festeig amb un discurs sincer, emotiu i tendre, especialment dirigit als joves del pis, els que ara hi són, i els que ja han marxat: “No sempre hem sabut entendre el que els passava. En altres ocasions hem encertat en la nostra feina i podem dir que hi ha joves que ens recorden amb molta estima, joves que continuen el seu camí d’inclusió: més autònoms, més empoderats”. Els tres nois que ara resideixen al Pis de Joves se’l mirem amb atenció i entusiasme, una mica avergonyits per l’expectació creada, però conscients de la importància que aquest pis té per les seves vides, pel seu futur.

En Nourdine, un jove de 18 anys que fa 2 mesos i mig que va arribar al pis, ara mira el futur amb entusiasme, vol seguir estudiant i tenir feina. Li agrada la mecànica i espera, en un futur, poder treballar en un taller. En Nauufal inspira il·lusió: “recordo el primer dia, quan vaig arriba al pis. Em vaig trobar amb gent molt bona que volia ajudar-me. Em vaig sentir feliç i acompanyat”. L’Anouar, un jove de 25 anys que en fa 4 que va marxar del pis ja s’ho mira amb perspectiva: “passar pel pis va ser una oportunitat única”. L’Anuar es dedica ara, després d’haver estudiat un curs, a ser pintor. Treballa, quan hi ha feina, pintant cases o fent “arreglos” quan li demanen. Malgrat això, a ell el que li agradaria en un futur és tenir un negoci: “sóc un bon venedor, de petit venia en un mercat, sé que ho faria molt bé”, diu mig somrient. Ens explica algunes anècdotes de la seva estada al Pis i records que guarda amb especial emoció, com el 40 aniversari de la Fundació IReS, un aniversari que es va celebrar al Camp del Barça: “vam entrar gratis! Vàrem visitar el museu, però el que més em va agradar va ser jugar un partit amb altres nois”.

Conclou així una celebració especial, diferent i inspiradora. “Per a molts són joves de justícia, per nosaltres són joves. Joves amb la possibilitat d’un futur diferent al que van començar a dibuixar. I per això estem aquí, per dibuixar futurs d’inclusió”, paraules d’en Fran Rojas que defineixen l’esperit de la Fundació IReS.

Per molts anys, Pis de Joves!

El Pis de Joves és resultat d’una col·laboració metodològica entre el Departament de Justícia, la Fundació IReS i el finançament del Departament i el Ministeri de Polítiques Socials, i un projecte d’èxit gràcies al treball continuat dels coordinadors i tècnics dels equips de medi obert, els tècnics referent del Pis i els educadors del Pis de Joves. Gràcies a tots i totes.