4/07/2018

‘Fes Click a Youtube’: segona edició del curs socioeducatiu per a joves amb Roc Massaguer (@Outconsumer)

Ahir, el Projecte Click de la Fundació IReS, en col·laboració amb Fundació Caixa d’Enginyers, va estrenar Fes Click a YouTube S2’, la segona “temporada” d’un curs d’estiu gratuït i adaptat a joves de 14 a 20 anys per aprendre a comunicar-se, a expressar-se davant d’una càmera i gravar i editar els seus propis vídeos per compartir-los després a la xarxa.

Durant dues setmanes, del 3 al 13 de juliol, els joves tindran l’oportunitat de descobrir totes les possibilitats que brinda una xarxa social com YouTube per a fomentar les seves pròpies habilitats i fortaleses personals.

Per segon any consecutiu, el youtuber i periodista Roc Massaguer serà el formador del curs i qui ensenyi als joves els aspectes tècnics clau per a gravar i editar vídeos amb una veu i estil propi. A més a més, compartirà la seva experiència a través del seu canal individual @Outconsumer, que actualment supera els 790.000 subscriptors i  compta amb més de 1.600 vídeos publicats.

“Quan dius “YouTube” els nois i noies t’escolten”, explica Massaguer que, junt amb els educadors i educadores del projecte, és proclama gran defensor d’eines com aquesta. I és que actualment aquesta és la plataforma social més utilitzada després de Facebook o Instagram—amb més de 1.500 milions d’usuaris en un mes—i el mitjà més influent en els joves, per davant de la televisió.

Després de l’èxit de la primera edició, en què un grup de 14 joves van aprendre a fer ús de YouTube com a mitjà de comunicació propi, el formador i periodista té clar que aquesta xarxa pot ser una eina d’aprenentatge per a tothom. “Estem en procés d’entendre YouTube però tenim la sort que tots els joves el consumeixen i, per tant, suposa una vertadera oportunitat d’aportar una cosa positiva”, assegura Outconsumer.

Des de l’adolescència i la primera etapa de joventut, sorgeixen moltes preguntes i inquietuds que sovint necessiten d’un acompanyament i adaptat sense etiquetes o judicis. Amb el curs

Fes Click a YouTube S2’  els joves troben una forma de connectar el seu món amb els dels altres i tenen l’oportunitat d’obrir una finestra per descobrir el seu camí o projecte vital. Són joves amb unes realitats formatives, familiars, socials i econòmiques diferents però amb un interès comú: l’univers youtuber.

Aquest curs s’emmarca dins del Projecte Click de la Fundació IReS que pretén oferir una mirada diferent sobre  YouTube com un canal de comunicació que serveix per a generar relacions,  avivar la creativitat  i expressar amb llibertat el que pensen i senten els joves, més enllà de cobrir una necessitat d’oci o entreteniment. Així, el projecte vol promoure els beneficis que aporta fer ús d’aquest mitjà sense oblidar-se d’aspectes tan fonamentals com l’autocontrol, el respecte i l’esperit crític, etc., eines que els poden ajudar en el seu dia a dia. En finalitzar, pujaran els seus vídeos al canal del Projecte Click, i no només seran el resultat d’allò que han après sinó d’allò que han compartit junts com a grup.

Per la seva banda, la Fundació Caixa d’Enginyers col·labora amb aquest curs dins del seu compromís amb l’educació, la innovació i el desenvolupament professional dels joves. La Fundació, que canalitza la Responsabilitat Corporativa de Caixa d’Enginyers, té entre els seus objectius fomentar la formació de la societat o l’emprenedoria.

Si voleu saber més sobre com YouTube pot esdevenir una eina per als joves, t’expliquem les raons amb una senzilla inforgrafia!

Cartell youtubers