6/02/2018

“Gràcies per fer-nos valents”

Finalitzen els grups del programa d’atenció per a fills i filles de dones víctimes de violència de gènere.

El passat mes de gener van finalitzar diferents grups del Programa d’Atenció per a Fills i Filles de Dones Víctimes de violència de Gènere, un programa que pertany al Servei Municipal d’Atenció Integral a la Violència de Gènere de l’Ajuntament de Palma, gestionat per la Fundació IReS.

L’objectiu principal és ajudar als infants a identificar models materns i paterns positius que permetin construir noves formes de relació, evitant el cicle repetitiu de la violència i afavorint nous models i patrons de relació basats en la no-violència i el foment de la igualtat.

Al mes de gener han finalitzat dos grups de nens i nenes i les seves mares, un d’ells amb edats compreses entre 4 a 8 anys i l’altre, de 9 a 13 anys. En total es van realitzar un total de 15 sessions a cada un dels grups i, en acabar el seu procés, els participats han descrit el seu pas per aquest programa com un espai on han trobat comprensió, ajuda i resposta a les seves preocupacions.

“Amb el seu saber fer i el seu tacte ens guien per a després deixar-nos fer. Ens donen força per convertir el nostre patiment en un aprenentatge. Al vostre costat hem crescut, i ara ens toca seguir el nostre camí, però amb més seguretat, més confiança i sabent estimar-nos a nosaltres mateixos!” Així acaba una de les cartes d’agraïment d’una de les dones, com a testimoni del canvi que ha experimentat en la seva pròpia vida.

L’equip de professionals d’aquest programa, i totes les persones que formen part de Fundació IReS, ens sentim molt orgullosos i professem una gran admiració per la valentia d’aquestes famílies i agraïm la seva generositat per haver compartit les seves vivències.

Cartes d'agraïment Cartes d'agraïment Cartes d'agraïment Cartes d'agraïment Cartes d'agraïment