17/11/2015

Inaugurem l’Hotel Invisible

La Fundació IReS i el Gremi d’Hotels de Barcelona han presentat avui la campanya solidària Hotel Invisible, un projecte destinat a captar fons per ajudar a persones que viuen situacions de pobresa, violència, manca d’oportunitats,… per evitar que caiguin en l’exclusió social.

Reservar una nit a l’Hotel Invisible, és fer una donació a la Fundació IReS per evitar que les persones hagin de dormir en aquests llocs.

Tothom qui ho vulgui podrà fer un donatiu a la web www.hotelinvisible.org i reservar una habitació d’hotel simbòlica.

Per la seva banda, les empreses podran col·laborar directament fent un donatiu a la causa o bé fent-ne difusió entre els seus empleats, clients i proveïdors, encabint la campanya dins la seva estratègia de RSC. Una acció que en el cas dels hotels de Barcelona s’ha iniciat amb la donació d’un euro per habitació i que ha permès un tret de sortida amb una recaptació de més de 12.000€, és a dir, de més de 12.000 habitacions de les 35.000 disponibles a Barcelona.

Totes les donacions es destinaran a resoldre les problemàtiques de les persones que s’atenen des de la Fundació IReS, cada habitació és el reflex de la part més invisible de l’exclusió social: l’habitació dels cops contra la violència familiar, l’habitació al ras contra la pobresa, l’habitació sense futur per ajudar als joves en risc d’exclusió,… i fins a 12 habitacions més.

La campanya neix de la mà del Gremi d’Hotels de Barcelona amb l’objectiu d’implicar al sector turístic en les problemàtiques socials de la ciutat. La Fundació IReS serà l’encarregada de gestionar les donacions rebudes i les destinarà als seus projectes d’ajuda a col·lectius en situacions vulnerables a través d’una metodologia innovadora d’apoderament de la persona. La base de la metodologia de l’apoderament consisteix en que sigui la pròpia persona qui es faci càrrec de la seva situació, avaluant i dissenyant el seu propi pla de sortida, sent acompanyada pels professionals de l’entitat i amb el suport d’activitats paral·leles que reforcen el procés d’apoderament que fa a l’IReS.

ENS AJUDES A EXHAURIR LES NITS D’INSOMNI?

DESCOBREIX AQUÍ COM COL·LABORAR