1/02/2018

“Infants adoptats amb necessitats especials: Com ho vivim les famílies. Com els podem ajudar”

L’equip d’Adopcions participa de la taula rodona Addif sobre infants amb necessitats especials

El passat divendres, 26 de gener, la Pilar Murillo, psicòloga i l’Emilio Mercader, educador social del servei d’Adopcions d’Infants amb Necessitats Especials de la Fundació IReS van assistir en representació de tot l’equip a la taula rodona organitzada per Addif (Associació den Defensa del Dret de la Infància i la Família, Adopció i Acolliment).

La sessió es va iniciar amb la projecció del vídeo Pares adoptants, i ara què i amb el testimoni de dues de les presidentes i mares adoptives: la Montserrat Boix, Presidente de l’AFATRAC (Associació de familiars d’afectats per trastorn de conducta ) i la Itziar Izuel, Presidenta de SAF Goup, l’ associació de Famílies d’infants amb Síndrome Alcohòlica Fetal.

A l’acte, al qual van assistir vint famílies, l’equip d’adopcions van exposar el treball de suport i acompanyament professionals a les famílies llarg del procés adoptiu.

Per l’especificat del servei d’Adopcions d’IReS, destinat a trobar famílies per a nens  i nenes amb necessitats especials, les famílies ja coneixen la realitat dels infants que poden adoptar i les ajuden a ajustar-se a les seves expectatives, valorar les seves potencialitats per dur a terme aquest projecte i conèixer els seus límits. D’aquesta manera valoren per quin tipus de necessitat especial pot fer-se millor l’encaix, tant en funció del seu desig com de les seves capacitats.

Sovint, després de finalitzar el procés adoptiu, les famílies solen demandar d’un espai d’atenció per tal de respondre a les noves necessitats que van sorgint al llarg del cicle vital de l’infant i de la família.

Actualment, des de la Fundació IReS, s’està articulant la creació d’un espai d’atenció a famílies i infants que presentin dificultats en la seva relació, siguin adoptats o no.