24/12/2016

IReS al 1er Congrés Internacional d’Infància, Pobresa i Èxit educatiu

El passat 19 i 20 de desembre, la Fundació IReS va presentar el seu projecte Casal en Família al 1er Congrés Internacional sobre Infància, Pobresa i Èxit Educatiu, un acte organitzat per l’Obra Social de la Fundació “la Caixa”, la Universitat Ramon Llull i la Xarxa d’Universitats contra la Pobresa al CaixaForum de Madrid.

Dins del cicle de conferències sobre l’Apoderament familiar, IReS  va ser una de les entitats escollides per a participar a l’espai d’experiències pel seu treball integral amb la família des del Casal en Família. A més d’alinear-se als nous paradigmes socioeducatius, el projecte destaca especialment per atendre a tota la unitat familiar en situació de vulnerabilitat, i no només als infants. L’objectiu principal és “apoderar a pares i mares perquè puguin realitzar una bona atenció assistencial, afectiva i educativa cap als seus fills”, tal i com va explicar la Mireia Hernando, coordinadora de l’Àmbit d’Inclusió de la Fundació IReS.

A la seva primera edició, el Congrés es presenta com un espai d’intercanvi d’experiències, metodologies i punts de vista entre professionals socioeducatius de l’àmbit nacional i internacional i alhora representa una gran oportunitat per analitzar en conjunt les últimes novetats de l’acció socioeducativa en xarxa.

El simposi va ser inaugurat per Marc Simón, Director de l’Àrea d’Integració Social de la Fundació “la Caixa” i el Doctor Jordi Riera, creador del programa CaixaProinfància de l’Obra Social “la Caixa” i investigador Principal del Grup de Recerca en Pedagogia, Societat i Innovació amb el suport de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (PSITIC).

Podeu trobar més informació sobre el Casal en Família aquí.

CaixaProinfancia