22/07/2016

IReS Balears va al cinema amb La Caixa

IReS Balears ha participat en la iniciativa “Tots al cinema amb la Caixa” dirigida a infants i joves en situació de pobresa i vulnerabilitat social en el marc del programa Caixaproinfància. Una iniciativa que ha permès prop de dos mil nens i nenes gaudir d’un dia de cinema amb les seves famílies: pel·lícula, crispetes i beguda.

Entre les entitats col·laboradores es troba la Fundació IReS Balears, que ha pogut entregar un total de 31 entrades a famílies que participen en programes finançats per Caixaproinfància: Programa de Competències Parentals (Manacor) i Programa d’Atenció Psicoterapèutica (Mallorca). Des d’aquests serveis s’ofereix atenció a infants i famílies que han patit violència familiar, de gènere o amb problemes econòmics.

Ana Urquijo, psicòloga del programa d’Atenció Psicoterapèutica, valora molt positivament aquesta iniciativa com un element terapèutic per aquests infants que viuen o han viscut situacions difícils a la seva família i per als qui la possibilitat de fer aquest tipus d’activitat d’oci s’escapa a les seves possibilitats econòmiques. “Aquesta iniciativa ha constituit un magnífic reforç per modificar o instaurar determinats comportament i reforçar el vincle terapèutic i d’adherència al programa”, assegura Urquijo.

Activitats d’aquest tipus permeten als infants passar més temps i de més qualitat amb les seves famílies. De fet, l’Ana Urquijo ha observat com “en molts casos per a molts infants era més valuós poder compartir aquest moment amb les seves mares que no pas la pel·lícula en sí”.

La notícia ha tingut ressò als mitjans “Diario de Mallorca” i “Última Hora”:

Diario de Mallorca_Tots al cinema Balears Ultima Hora_Tots al cinema Balears

Una magnífica iniciativa que esperem poder repetir!