7/10/2016

IReS participa a la Conferència Internacional del CEP a Bucarest

Els dies 6 i 7 d’octubre, la CEP (Confederation of European Probation) ha celebrat la Conferència Internacional “Alternatives to Detention” (Mesures alternatives a la presó) a Bucarest, Romania. Laila Rauet, delegada de mesures penals, ha participat com a conferenciant en un dels tallers en representació de la Fundació IReS i del servei MPA en general, juntament amb les altres dues entitats que gestionen el servei.

És la primera vegada que una delegació catalana és convidada a aquest esdeveniment, que compta amb l’assistència de representats de tot el món. En la seva intervenció, Laila ha presentat un cas pràctic sobre dones i mesures penals alternatives. Durant el taller s’ha obert el debat de si caldria dissenyar programes específics per a dones, en el que IReS s’hi ha posicionat afirmant que no calen programes específics, però sí amb una perspectiva de gènere.

El dia previ a la conferència, el 5 d’octubre, va tenir lloc també l’Assamblea General de la CEP en la que la Fundació IReS hi va participar com a membre associat, amb la presència de la directora de l’entitat Montserrat Tohà. L’Assamblea d’enguany era de caràcter especial on s’havien de revisar els estatuts i marcar-se objectius a tres anys, entre d’altres temes estratègics.

Enhorabona a tota la delegació i, en especial, a la Laila per la seva magnífica intervenció!