17/11/2017

IReS presenta NI UNA + “El viatge al nostre interior”

El proper 23 de novembre Fundació IReS inaugura l’exposició artística NI UNA + “El viatge al nostre interior”, una col·lecció d’obres artístiques fetes per les usuàries i els seus fills i filles dels serveis d’atenció a la violència de gènere de la Fundació IReS.

L’exposició NI UNA + és la culminació de tot un viatge cap a l’interior, el resultat de l’evolució personal de les seves autores i ara, una experiència que tothom podrà experimentar especialment prop d’un dia assenyalat, el Dia Internacional contra la violència e gènere.

Durant diverses sessions, aquestes dones i infants, protagonistes de l’exposició, van participar d’un taller d’autoestima orientat a treballar especialment les habilitats socials i l’apoderament personal.

A través de pintura a l’oli, acrílics, carbonet o retalls d’altres materials, van recompondre una part de la seva vida a través d’una obra nova i molt personal en un taller que les ajudava a ser creatives, no només sobre el paper o el llenç, sinó també sobre els seus processos vitals.

Els professionals d’aquest servei que gestiona la Fundació IReS van donar suport terapèutic i atenció a totes aquestes dones durant els mesos de durada del taller però van ser elles qui, amb actitud de resiliència, van prendre la decisió de deixar dibuixat i per escrit la seva experiència. Com a eina terapèutica, van  crear un espai on poder canalitzar els sentiments i les emocions viscudes durant les situacions de violència masclista que van patir.

El SAPD és un servei destinat a oferir informació, atenció, assessorament i tractament especialitzat a dones, i als seus fills i filles, que han patit o pateixen situacions de violència de gènere. Actualment la Fundació IReS ofereix aquest servei a Palma de Mallorca, Inca i Manacor).

Durant tres dies, 23, 24 i 25 de novembre, l’exposició romandrà oberta al públic de manera gratuïta al Centre Flassaders (carrer Ferreria nº 10) de la ciutat de Palma.

Podreu descarregar aquí la invitació i el programa:

NI UNA + INVITACIÓ NI UNA + PORTADA PROGRAMA

NI UNA + CARTELL ONLINE