24/07/2015

Click, el nou projecte per joves

La Fundació IReS posa en marxa un nou servei adreçat a joves del barri de Poblenou: el Projecte CLICK. Un projecte adreçat a joves entre 15 i 20 anys que es trobin en dificultats en els àmbits formatiu, laboral i social i que vulguin construir-se un nou camí. Al Projecte CLICK treballem per ajudar als joves a apoderar-se, a fomentar les seves potencialitats i autonomia per tal que puguin desenvolupar de forma integral el seu recorregut formatiu, laboral i personal. Treballem des de la flexibilitat i adaptant les metodologies i eines de treball a un llenguatge jove i a l’ús de les noves tecnologies.

Al CLICK treballem des de dos grans eixos: l’individual, on s’estableix un vincle entre l’educador i el jove per tal de fer un seguiment compartit del projecte personal; i el grupal, on treballem tallers col·lectius d’apoderament i millora de les competències del grup, així com activitats transversals: espai de reforç i orientació escolar i taller lúdic d’anglès; així com activitats puntuals de formació i lleure.

Un exemple ha sigut el voluntariat realitzat per treballadors de l’empresa Pasiona Consulting a través de la seva Fundació Techdencias. Els joves del Projecte Click han rebut una formació per aprendre a crear vídeojocs, una formació que portava per nom: “Project Spark, crea el teu heroi”.  Aquesta activitat ha permès que els joves poguessin conèixer els secrets que s’amaguen al darrere de la creació dels vídeojocs, han pogut practicar i fins i tot han acabat  jugant amb els videojocs que ells mateixos han dissenyat. En una cosa estaven tots d’acord: se’ls ha fet curt els curs!

L’objectiu del servei és oferir a joves en risc d’exclusió un nou projecte transversal, innovador i adaptat als joves, on poden fomentar les pròpies potencialitats, la responsabilitat, l’autonomia, i on puguin anar descobrint els seus interessos, necessitats i habilitats. En definitiva, el Projecte CLICK és un espai dissenyat perquè els joves s’apoderin i busquin un nou camí vital; un espai per compartir, treballar i créixer; un espai on poder fer CLICK.