8/01/2018

La campanya ‘Busquem famílies especials’ al programa Amics i Coneguts de Ràdio 4

L’èxit de l’adopció no implica la no existència de dificultats sinó la predisposició dels adults, pares adoptius especialment, d’entendre a aquests infants,  d’acompanyar-los en aquest procés i acceptar a tot allò que comporta. Estimar-los incondicionalment i arribar a sentir-los fills. Poder transmetre aquest sentiment d’incondicionalitat aportarà a l’infant la seguretat necessària perquè pugui ell també adoptar als seus pares.

El passat 6 de gener va ser molt especial per a nosaltres, no tan sols per la il·lusió de l’arribada dels Reis sinó també per la difusió de la campanya Busquen famílies especials” al programa Amics i Coneguts de Ràdio 4, la campanya de la Fundació IReS que busca famílies per a infants amb necessitats especials.

En el programa, la periodista Sílvia Tarragona entrevista a la Pilar Murillo, psicòloga i actual coordinadora del Servei d’Adopció d’Infants amb Necessitats Especials de la Fundació IReS  per parlar sobre la tasca d’aquest servei, les condicions i les característiques dels infants, el seu pas pels centres d’acollida i llars residencials; i per parlar sobre els processos d’adopció. Com a testimoni d’aquest procés, també hi participa l’Arantxa, qui es va convertir en una “família especial” l’any 2015.

L’Arantxa va començar l’aventura de ser mare adoptiva d’un infant amb necessitats especials l’any 2011. A l’estiu del 2012, va conèixer al seu fill,  en Ramon, que tenia aproximadament un 1 any i 8 mesos. Va ser diagnosticat de Síndrome Alcohòlica Fetal. El seu procés de seguiment d’adopció  va durar aproximadament 3 anys, fins que va arribar la sentència en ferm i es va constituir judicialment l’adopció.

“Que no freni la por”, és el que demana la Pilar per animar a totes aquelles famílies que s’ho plantegen trucar al servei per rebre tota la informació i formació adient. Encara hi ha molts infants amb necessitats especials que viuen en centres d’acollida que necessiten i tenen el dret a tenir un ambient familiar idoni per al seu desenvolupament.

A partir del minut 32, podreu sentir l’entrevista sencera aquí!

RNE AMICS I CONEGUTS