20/12/2017

Projecte Impulsa: La història del canvi vital de l’Almudena

Fa mesos que l’Almudena camina sola, amb més seguretat i confiança. Ara, es pensa a si mateixa com a una persona dinàmica i resolutiva, de les que no té gens de  por en fer les coses sola, de les que s’apunta aquí i allà, de les que prova noves experiències i de les que no depenen de ningú. El seu procés de canvi vital continua perquè a la vida sempre cal estar actiu i “oberta a millorar sempre”. El seu pas pel projecte Impulsa Granollers de la Fundació IReS ha estat la clau per posar punt final a una vida de rutina, basada en la desconfiança en si mateixa, la necessitat de supervivència i refugiada sota la inèrcia de veure passar els dies.

L’Almudena és veïna de Granollers de les de tota la vida, és feliç i independent. Va ser derivada a l’Impulsa Granollers al setembre de 2015, tot just quan s’ampliava el servei de la Fundació IReS a la zona nord de Granollers. Simplement, se li va oferir ajuda i hi va confiar, sense donar-hi massa voltes. En aquell moment, la seva realitat impactava amb una situació de crisi socioeconòmica imperant i per primera vegada a la vida, havia deixat de confiar en els seus recursos personals i feia front a la necessitat de demanar diners als pares perquè no arribava a final de mes.

Es trobava fora del mercat de treball, sense ingressos estables,  amb problemes d’habitatge i els deutes exercien una pressió amb què era difícil lidiar. Fugia de l’experiència laboral de molts anys encaixada darrere d’una oficina com administrativa, comptable i comercial, cansada de negocis familiars a què havia dedicat molt més que una jornada laboral, negocis que mai havien acabat de funcionar i que omplien de mals de caps els dies. Després de 17 anys de vida laboral havia pres consciència del rumb que no volia per a la seva vida però cercava respostes per tornar a començar. L’Impulsa era testimoni d’una inquietud professional  i motivació per emprendre un canvi vital.

L’Almudena havia començat a practicar una tècnica mil·lenària de depilació i calia explotar-ho. Al servei d’Impulsa recollia la seva demanda inicial i dibuixaven plegades un pla de treball per tal de posar fil a l’agulla i impulsar un canvi. L’Almudena ha estat un exemple de progrés i canvi vital, s’ha format en diverses tècniques, ha creat la seva marca personal, ha treballat les seves xarxes socials, s’ha fet propaganda mitjançant el llançament d’ofertes que ha dissenyat en tríptics i ha llogat una cabina d’un centre d’estètica. Ha muntat un servei de tractaments facials mitjançant tècniques mil·lenàries de depilació amb fil, massatge relaxant japonès seguint la tècnica Kobido i és representat a Catalunya de cosmètics frescs, naturals i 100% ecològics. Fins a la data d’avui, li permet un sosteniment econòmic tot i que no és tant estable com voldria i per això continua endavant per ampliar la seva oferta de serveis i aviat finalitzarà una formació de massatge abdominal.

L’Impulsa ha estat una corda on sostenir-se, un punt de suport i compromís que ha “estat allà”, una guia, un espai individual d’acompanyament que li ha permès conèixer altres recursos externs i tornar a confiar en els interns. Els temps i l’esforç li permeten anar assolint els seus reptes, ara,  com diu ella “observa la vida amb una perspectiva més relaxada. Gràcies a l’Impulsa ha fet realitat el seu projecte de canvi i sense cap mena de dubtes, és una oportunitat 100% recomanable per trobar un punt de suport en un espai on no es jutja a ningú.

L’Almudena ha fet una gran carrera de fons i actualment treballa en allò que l’apassiona, creu en les seves habilitats perquè la fa més lliure.

Almudena i Marta Pedret d'IReS

Equip del Projecte Impulsa Granollers / Contacte: derivacioimpulsa@fundacioires.org