23/01/2019

“La violència de gènere no és un problema de les dones, és un problema de les persones que l’exerceixen”

Un reportatge de IB3 es centra en l’origen de la violència masclista: els homes i com es viu la masculinitat, la feminitat i l’amor

El programa Zoom de IB3 TV reflexiona en un reportatge sobre les violències masclistes i la seva quotidianitat. Ho fa centrant el focus en qui origina la violència, els homes, i en l’origen del problema: la manera com es viu la masculinitat, la feminitat i l’amor.

“Cada mes, 70 homes van a judici a Balears per agredir a les seves parelles o ex parelles”, l’Ajuntament de Palma és una de les institucions que ofereix un programa d’atenció a agressors amb l’objectiu d’ajudar als homes a tenir relacions més sanes

“Mai penses que tu mateix exerciràs violència”, així ho confessa el Víctor, el nom fictici d’un home que participa en el programa d’Atenció a Persones Agressores dins de l’àmbit de la relació en parella, que pertany al programa Servei Integral d’Atenció a la Violència de Gènere (SAIVG) de l’Ajuntament de Palma i que és gestionat per la Fundació IRES.

“La violència de gènere no és un problema de les dones, és un problema de les persones que l’exerceixen, és a dir els homes”, explica la Noèlia Bravo, psicòloga del servei gestionat per la Fundació IReS. “Quan parlem de persones agressores no hi ha un perfil. El que sí que trobem són persones amb certes mancances quant a gestió emocional”. La psicòloga destaca que la principal mancança per identificar les pròpies emocions porta conseqüentment a no ser capaç d’identificar-les a la parella, fet que porta a que aquestes persones desenvolupin una dependència emocional.

El testimoni de Cati Sastre, oficial de la Unitat de Protecció Familiar de la Policia Local de Palma, aporta una visió sobre la tasca de protegir les víctimes i la necessitat que tota la societat en prengui partit. Segons un estudi del Ministeri de l’Interior, el 50% de les víctimes d’abusos i agressions sexuals són menors d’edat. És per això que el programa entra dins l’IES Politècnic per debatre amb adolescents sobre les violències masclistes.

Podreu veure el reportatge del programa Zoom a IB3 TV sencer aquí.