26/07/2017

L’Aferra’t experimenta el treball en comunitat i la solidaritat amb una Bicicletada pel Poblenou

El passat dimecres, l’equip de tècnics de l’Aferra’t van posar en marxa la seva Bicicletada pel barri de Poblenou, una activitat esportiva per treballar valors com l’acció comunitària i la solidaritat en les persones, sobretot vers aquelles que es troben en situació de dificultat i vulnerabilitat.

L’activitat es va poder realitzar gràcies a l’aportació d’un voluntari de l’entitat, el Carlos Javier, que va cedir les bicicletes per a tots els participants. A més, la comitiva va comptar amb més voluntaris que van fer de guies del barri. I cap a les 10 del matí, l’equip Aferra’t, format per un grup molt heterogeni d’onze persones, ja estaven preparats per iniciar una ruta de coneixença del territori que s’iniciaria des de la seu de la Fundació IReS, passant per l’Arc de Triomf i el parc de la Ciutadella.

Els requisits per l’activitat no eren molts: bicicleta, gorra pel sol i ganes de pedalejar. Durant el camí, els participants van mostrar molta predisposició i ganes de gaudir la bicicleta no només com a mitjà de transport, sinó també com a eina de connexió amb el territori.

Més enllà de ser activitats esportives i saludables, aquestes accions serveixen com a experiència d’autogestió i aprenentatge de nous hàbits, de suport mutu, d’apoderament,  i de solidaritat entre  persones, qui són els agents de canvi en les seves vides i transformació social de la comunitat en què viuen. Els trajectes en bici són així una metàfora de la relació amb el nostre projecte vital.