23/12/2018

L’Aferra’t omple el Casal Llacuna amb la seva festa de Nadal

Més de 100 persones usuàries del projecte celebren juntes tot el que han viscut durant un any

Un total de 104 persones han participat a la ja tradicional festa de Nadal de l’Aferra’t, el projecte d’inclusió social de la Fundació IReS. El passat dimecres 12 de desembre, el Casal Llacuna es va omplir d’il·lusió i alegria per celebrar plegats un altra any del programa Aferra’t. Aquest esdeveniment serveix a l’equip per fer un recull i un resum de les activitats realitzades durant tot el curs, mitjançant la projecció d’un vídeo fet especialment per l’ocasió.

Al 2018 es destaca des de l’equip un canvi important en la metodologia per la participació de les persones usuàries del projecte en el disseny, planificació i execució de les activitats grupals. Es van crear comissions perquè les persones que formen part del programa poguessin decidir quines activitats fer, i així ajustar-les millor a les necessitats i interessos de tots, amb el mateix objectiu: la millora en l’autonomia com a procés per a la inclusió social.

A la festa, es va inaugurar una exposició de fotografia elaborada pels mateixos participants del programa Aferra’t. L’objectiu del taller de fotografia va ser connectar amb el territori (barri de Poble Nou) des d’una actitud transformadora. La mirada crítica com a eina per comprendre i canviar la realitat social en què vivim.

Un cop finalitzada l’exposició i el berenar, es va passar a la sala gran, on els 53 infants assistents van fer cagar el tió per rebre així els primers regals del Nadal. Els adults, per la seva banda, van rebre també un detall i van poder gaudir de les cançons en directe de l’artista Ibra Tomba Tomba, que va portar la seva música reivindicativa i alegre fent ballar a grans i petits.