31/08/2018

L’equip de Relacions Sanes al programa informatiu Múliplex de IB3 Ràdio

Ja teniu l’oportunitat de sentir l’entrevista que IB3 Ràdio, al programa Múltiplex, va realitzar a l’equip de Relacions Sanes, la Coordinadora de projectes a Balears, Olga Coronado, i el Psicòleg especialitzat en el projecte, Toni Núñez.

Relacions Sanes és el primer Servei d’atenció psicològica amb perspectiva de diversitat en l’orientació sexual i identitat de gènere de Balears. La creació d’aquest projecte, que es duu a terme a Mallorca, neix de la necessitat d’oferir un servei específic d’atenció psicològica al col·lectiu LGTBI i el seu objectiu primigeni és prevenir la perpetració de situacions de violència en la parella.

L’equip d’aquest projecte ha posat en relleu la necessitat de visibilitzar aquesta violència en un sistema patriarcal, on sembla que les mateixes víctimes no s’atreveixen a denunciar. El fet d’amenaçar amb fer pública l’orientació sexual, és per exemple, una forma de violència intragènere que fins el moment ha estat poc coneguda i invisibilitzada.

“La violència que es dóna dins l’àmbit de les relacions afectives i sexuals entre persones del mateix sexe se l’anomena violència intragènere. Tota violència es basa en una desigualtat de poder, però mentre la de gènere es fonamenta en el sexisme, la intragènere es pot donar per diferents motius subjacents –pel nivell econòmic, la manca de xarxa familiar i/o social, tenir una situació administrativa irregular, ser una persona migrada o no tenir un cos normal (és a dir, normatiu), fins i tot per presentar diversitat funcional, etc.” Olga Coronado, Coordinadora de projectes de la Fundació IReS a Balears.

Les persones destinatàries d’aquest servei són aquelles que actualment pateixin o hagin patit o exercit violència intra-gènere (psicològica, física, sexual, econòmica, etc.) dins l’àmbit de la seva parella o ex parella.

Els professionals del servei atenen parelles, tant d’homes com de dones, independentment de si són transsexuals o cissexuals oferint intervenció terapèutica individual i grupal.

Feu click aquí per escoltar l’entrevista!

RELACIONS SANES A IB3 RADIO imatge