16/03/2016

“L’escolta i l’empatia són bàsiques per a la gent que està en situació de vulnerabilitat”

La Pilar treballa des de fa més de 7 anys a la Fundació IReS. Gestiona la Renda Mínima d’Insersió (RMI) dins del projecte Aferra’t, un projecte adreçat a millorar les condicions de vida i d’ocupabilitat de persones que es troben en situació de pobresa. Ha vist de prop moltes situacions difícils i complexes, però assegura seguir rebent lliçons de vida de cadascun dels usuaris que atén.

1. Quina és la teva tasca a la Fundació IReS? Quins són els objectius dels servei on desenvolupes la teva feina?

La meva tasca al servei Aferra’t consisteix en atendre a persones que es troben en situació d’exclusió social. Els fem acompanyament i resolem situacions que tinguin a veure amb les necessitats bàsiques: aliments, higiene,…I principalment fem molta escolta activa. Els recursos materials són importants però l’escolta i l’empatia són bàsiques per a la gent que està en situació de vulnerabilitat.

2. En el teu cas, la professió ha estat fruit de la casualitat o sorgeix d’una vocació?

En el meu cas es totalment vocacional. Jo vinc de formar-me i treballar en el món de la publicitat i el màrqueting. Però als 40 anys vaig decidir fer un tomb a la meva vida i vaig començar a estudiar Treball Social, i aquesta ha estat la meva professió fins avui! I he de dir que mai m’he penedit de prendre aquesta decisió.

3. Què és el millor de la teva feina? I el més difícil?

No et sabria dir què és el més difícil, però sí el millor: la gent que atenem! Viuen situacions molt diverses i complexes, i les seves reaccions davant aquestes dificultats ens donen sovint lliçons de vida a nosaltres, els professionals.

4. Què has après de les persones que atens?

He après moltes coses: a tenir paciència, a veure les coses desde diferents punts de vista i, sobretot, a no perdre mai el sentit de l’humor.

5. En tres paraules, com definiries la teva experiència a la Fundació IReS?

Lliçó de vida. Enriquiment. Gratificant.

6. Vols afegir algun comentari?

Moltes gràcies als meus usuaris i usuàries. Sense ells no podria ser qui sóc ni fer les coses que faig. Treballo per a ells i amb ells.