21/02/2017

L’Institut Quatre Cantons rep la visita del Projecte Click

Si no estudies, no tindràs cap futur”A l’Institut Quatre Cantons, un 79% dels alumnes de 4t d’ESO afirmen que han escoltat al menys un cop aquesta frase.

El passat 14 de febrer, l’equip del Click va presentar el projecte a l’Institut Quatre Cantons del Poblenou, un centre públic adscrit a la Xarxa de Centres Innovadors de l’ICE de la UAB, que destaca pel seu model educatiu amb una forta presència de les noves tecnologies.

La presentació es va fer a un grup d’alumnes de 4rt d’ESO, i constava d’una xerrada informativa amb una dinàmica participativa, basada en el joc i un qüestionari online. L’objectiu era que poguessin reflexionar sobre on es troben actualment i on voldrien ser en un futur proper.

Respecte l’ àmbit laboral, més del 40% té dubtes respecte el seu futur professional i el 43% assegura que no escollirien la seva professió en funció dels guanys econòmics. Això no obstant, el 50% creu que acabarà treballant d’alguna cosa que no els agradi  o que haurà de marxar a l’estranger per guanyar-se la vida.

En relació amb les xarxes socials, més de la meitat d’ells troba més fàcil dir les coses pel Whatsapp que no pas en persona però malgrat aquesta relació directa amb les xarxes,  més del 70% afirma que podria estar tot un dia sense mòbil.

L’experiència ha deixat la porta oberta als joves participants per rebre, de manera gratuïta i voluntària, assessorament en el disseny del seu pla de futur personal i laboral, sempre partint dels seus desitjos i potencialitats.

Tot l’equip del Click vol agrair a la coordinació pedagògica i als tutors de 4t d’ESO de l’Institut Quatre Cantons per donar-nos l’oportunitat d’explicar aquest projecte al seu centre, així com a tots els alumnes que han participat de la sessió.

El Click en ruta

Amb aquesta visita al Quatre Cantons, s’inaugura un recorregut per donar a conèixer el Click als centres educatius del districte Sant Martí que s’hi vulguin adherir. L’objectiu és oferir aquest servei, voluntari i gratuït, a tots aquells joves que necessitin acompanyament i assesorament socio-educatiu per identificar el millor recorregut formatiu, laboral i personal adaptat als seus interessos i potencialitats.

Perquè al Click es parteix de la creença que tots els joves tenen potencial, i que només cal posar-lo en valor perquè els serveixi de guia a l’hora de traçar el seu propi pla de futur.

Si vols més informació del Click:

Whatsapp: 608 92 58 29

Email: clickjove@fundacioires.org