22/05/2017

“L’única salvació la tens dins teu…”, el Francesc d’Aferra’t al programa ‘Volcans’ de Betevé

… Si tu et consideres una persona lliure, per molt que t’estiguin oprimint per fora, encara pots mantenir un esperit lliure.”

El passat divendres es va emetre la tercera part de Volcans, el programa de Betevé que mostra visions i processos vitals de diferents generacions amb un enfocament proper, inspirador i molt humà. En aquesta darrera emissió, el Francesc, antic usuari i actual col·laborador de l’Aferra’t, respon a preguntes sobre els anhels i desitjos que s’incrementen amb el pas dels anys. Es posa el focus en la transformació del passat cap el present mostrant part de les creences i els aprenentatges de persones tan reals com ell.

El pas del Francesc per l’Aferra’t (RMI) li va servir per potenciar les habilitats latents que tenia bloquejades per la seva situació de vulnerabilitat i tornar a prendre les regnes de la seva vida per valorar-se a sí mateix. A més, després de rebre l’acompanyament i l’atenció adients, va col·laborar activament amb el projecte de la Fundació IReS impartint classes de llengua  o donant xerrades i tallers a altres usuaris. Sens dubte, un valuós cas de retorn a l’entitat i a la societat en general.

El Francesc creu amb fermesa que cal ser sensibles al patiment de l’altre i a les seves mancances, una forma de vida regida per la cooperació i no la competència que transpira l’expertesa i els coneixements d’un home que ha viscut molt i que encara té forces per creure a la vida i a la humanitat.

“La gent és intrínsecament bona… i no poden desenvolupar totes les qualitats que porten en dins per les pressions exteriors”

Els canvis vitals poden ser com volcans en erupció, es gesten silenciosament durant llarg temps a l’interior de la persona i, a vegades, acaben manifestant-se amb forts esclats a la superfície que ens poden fer davallar.  Donar un punt on poder-se agafar quan la nostra terra es desfà sota els nostres peus és el que busca el programa Aferra’t  a través d’una atenció integral i holística de la persona.

T’animem a escoltar i a inspirar-te amb les reflexions del Francesc i d’altres protagonistes del programa aquí (minut 13):