8/11/2017

IReS Balears inicia les activitats de la Taula Proinfància amb set famílies i deu infants

El passat 30 d’octubre, Fundació IReS de Balears va posar en marxa la Taula Proinfància amb dos centres oberts a la zona costanera de Manacor i el Centre de Palma amb la participació de set famílies i deu infants.

Els centres compten amb dos grups d’infants, per una banda els de dilluns i dimecres que són els joves de 6 a 12 anys,  i per l’altre banda, d’adolescents i joves de dimarts i dijous els de 12 a 16 anys.

La Taula Proinfància és un projecte dedicat a donar suport a famílies dins del territori tot fomentant el treball en xarxa entre els diferents agents socials i educatius de la ciutat. Són els treballadors socials qui tenen el primer contacte amb les famílies, la educadora social qui està directament amb els infants; i la psicòloga per als casos d’infants que necessitin de suport psicològic.

Desenvolupament individual i la integració comunitària

Al llarg del curs es realitzaran diferents activitats, per una banda dedicades al reforç escolar i per l’altre, abordant diferents temes importants per al desenvolupament individual i la integració comunitària. Alguns exemples dels temes són els següents: autoestima, sexualitat, hàbits saludables. I visitar espais lúdics culturals del barri, diversitat cultural, manualitats etc.,  seran algunes de les activitats que faran els infants i joves i famílies.

Aquestes activitats, que formen part de la taula del Programa CaixaProinfància de l’Obra Social “la Caixa”, tenen com objectiu donar suport socioeducatiu a infants en situació de manca de recursos i afavorir els processos d’integració dels menors en situació de vulnerabilitat social i de les seves famílies.

Actualment, el programa està orientat a unitats familiars residents amb menors d’edat entre els 0 i els 18 i amb necessitats socials no cobertes, oferint suport psicosocial, psicològic i psicoterapèutic, reforç educatiu i tallers familiars, entre d’altres.