28/08/2018

Necessitem més educació afectiva sexual a les escoles

Si l’educació sexual és un dret, com és que no és una assignatura obligatòria a les escoles?

El passat  9 d’agost, la revista digital Social.Cat va publicar un article sobre educació i sexualitat de la Verònica Vivero, qui imparteix els Tallers d’afectivitat i sexualitat  de la Fundació IReS per a infants i joves a diferents centres educatius i espais per a joves de Cornellà.

La Verònica és psicòloga clínica especialitzada en sexologia i gràcies a la seva experiència professional impartint els tallers de sexualitat a diferents centres escolars durant el darrer any, ens parla de la necessitat urgent d’oferir una educació afectiva i sexual a nens i nens, adolescents i joves. “El 100% dels alumnes amb els quals hem intervingut, no sabien que rebre educació afectiva sexual de qualitat era un dret. Si no coneixen els seus drets, com poden defensar-los?”

Els joves continuen concebent la sexualitat com un tema tabú del qual no en poden parlar de forma oberta amb els adults. Associen sexualitat únicament amb tenir relacions sexuals o amb el que ells entenen com a “sexe”, amb una visió molt genitalitzada i coitocentrista de les relacions sexuals.

La concepció de relacions de parella està molt influenciada per un model procedent dels ideals d’amor romàntic, molt presents en la nostra societat occidental que alimenten un ideal allunyat de les relacions de tipus igualitàries, fomentant aspectes com la dependència emocional o relacions de tipus tòxic. A més, tenen tendència a confondre amor i enamorament equiparant ambdós termes com si fossin sinònims, i a presentar certa tolerància cap al masclisme i un desconeixement total dels seus drets sexuals. Continua llegint.

L’educació sexual permet als joves prendre decisions fonamentades (1)