15/10/2018

Parlem amb el Director executiu de 22@Network Bcn sobre les Beques Click

Antoni Oliva és Director executiu de 22@Network, l’associació empresarial privada que reuneix les principals organitzacions del districte Sant Martí, grans empreses, universitats i centres tecnològics, i una xarxa de pimes i startups amb activitat al districte.

Actualment, el 22@Network compta amb una Comissió de Responsabilitat Social Corporativa presidida per la Fundació IReS i té com a finalitat treballar sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible que es van donar a conèixer a través l’agenda per “l’Agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible”adoptada a  la Cimera de Desenvolupament Sostenible (Nova York, 25-27 de setembre 2015).

P: Com es pot consolidar aquest districte com un espai innovador i capdavanter a la vegada que socialment responsable i sostenible?

Són dues coses que van força de la mà. Si una empresa es preocupa de com serà, no només avui o demà, sinó demà passat, és més probable que tingui també una sensibilitat pel seu entorn, en tots els sentits. En altres paraules, una empresa innovadora avui sol ser també sostenible i socialment responsable.

Amb aquesta matèria primera, l’única cosa que cal fer és posar els mitjans per canalitzar l’esforç de les empreses i els seus treballadors. Això és el que fem, especialment a través de la comissió de RSC que presideix IRES.

P: Quins són els Objectius de Desenvolupament Sostenible que vol treballar el 22@Network en el districte?

Ens hem fixat en aquells objectius que més s’avenen amb l’activitat de les organitzacions associades i amb la mateixa associació, i tenint en compte el nostre context. Així hem triat els ODS: 5è, Igualtat de gènere; 8è, Treball digne i creixement econòmic; 9è, Indústria, Innovació, infraestructures; 11è, ciutats i comunitats sostenibles; i 17è, aliança pels objectius.

P: Perquè s’haurien d’implicar les empreses del 22@?

Pel que et deia abans, no es pot entendre innovació o sostenibilitat sense una implicació social. Les empreses avançades miren per aquests tres vectors, i els seus treballadors demanen canals per poder-se implicar i tenir impacte.

P: Des de la perspectiva empresarial, quin tipus d’impacte pot tenir invertir en un projecte social per a joves i famílies del districte?

Crec que el més important és la responsabilitat, en tot el sentit de la paraula. La dels seus directius i la dels seus professionals.

Més enllà d’aquesta, que és la fonamental, pot haver-hi impacte quant a comunicació i d’imatge. Però si només es busca aquest segon impacte, les accions no arrelen a l’empresa, són flor d’un dia.

P: Quins canvis voleu veure en el districte? I en la societat?

Pel que fa al districte m’agradaria que es generés un clima de confiança mútua, entre tots els agents que el conformem, i les persones que en formen part. Així la innovació seria realment disruptiva i útil per a tothom, seria un motor de canvi positiu.

A escala social és més difícil… però em conformaria amb que ens enfrontéssim als reptes que tenim amb tot el nostre esforç, i de cara. Sembla que tinguem altres preocupacions més urgents, però què hi ha més urgent que la nostra pròpia supervivència?