3/07/2018

Pel canvi, per la igualtat, per lluitar contra la violència masclista: #TenimUnPla

El Projecte FILS fa una crida a l’acció

#TenimUnPla. Perquè davant la violència sistemàtica vers les dones de la qual som testimonis cada dia, el que no podem fer és no parlar-ne o no planificar res al respecte.

Aquesta campanya, impulsada pel Projecte Fils de la Fundació IReS, té com a finalitat oferir un pla d’acció per a tots aquells que es trobin en la disposició de fer i ser part d’un canvi a la nostra societat.

La violència masclista és un problema públic que persisteix a la nostra societat i que ens afecta a totes i tots. Una realitat que es fa evident amb les notícies diàries sobre les agressions contra les dones.

Parleu als vostres fills (homes) sobre tot el que està passant? Com feu amb les vostres filles després de veure les notícies? Plantegem missatges i preguntes per a  reflexionar-hi.

Sabies que el 33% dels joves i adolescents troben acceptable el control de la parella?

Sabíeu que 33% de les dones europees han patit violència física o sexual, i el 43%, han viscut algun tipus de control per part de la parella?

Sabeu que cada dia a Catalunya hi ha 1 denúncia de violència masclista per part d’una adolescent?

Què podem fer?

Per fer front a aquesta realitat, des de Projecte Fils tenim un pla: siguis dona o home, família, professional de l’àmbit educatiu o representant d’una institució, volem oferir-te un espai d’assessorament, acompanyament i atenció psicològica i educativa per a transformar aquesta realitat. Cal començar ara, a casa nostra, a la nostra escola, al nostre àmbit laboral.

Nosaltres volem acompanyar-te. Amb l’assessorament adient, oferim recursos per a detectar, prevenir i sensibilitzar sobre situacions de violència masclista en qualsevol àmbit.

Mitjançant l’acompanyament, també proporcionem l’espai per a reflexionar sobre les vivències que porten a cada persona a complir amb un rol determinat i quins són els hàbits i pautes de comportament que se’n deriven, per poder canviar-les.

Així mateix, necessitem reeducar-nos per saber educar als nostres infants i per això, dins del pla, proposem també una  atenció psicològica i educativa adaptada a cada persona, família, escola o institució; tot conformant un pla d’acció que involucri a tothom perquè al final, són els petits gestos i petits canvis de cadascú en el seu entorn els que generen transformació: l’efecte papallona.

Cal començar a ser crítics i auto qüestionar-se; saber reconèixer que no ho sabem tot i fer-se les preguntes oportunes. Encara no tenim les respostes ni les certeses absolutes, però per començar a canviar les coses: #TenimUnPla.

Vols formar-ne part del pla? Escriu-nos o truca’ns per començar. FILS està obert a tothom qui ho necessiti i en vulgui parlar.

fils@fundacioires.org

També pots col·laborar amb la campanya #TenimUnPla seguint-nos a twitter.