7/03/2019

Per què cal aplicar la perspectiva de gènere com a eina de transformació social

Aquest divendres és 8 de març, és Dia Internacional de la Dona Treballadora, ara, “el dia de les dones”. Una jornada que provoca un deixant en dies posteriors a la seva celebració i que, cada any que passa, pren més caràcter, més convicció i més raó de ser.

Aquest moviment cada cop té més força perquè som més les persones que ens posem les ulleres d’una nova perspectiva de gènere, unes ulleres inclusives que ens permeten fer una mirada nítida davant el sistema patriarcal—una organització social i política del món privat i públic que està obsoleta i que no atén les necessitats de tots els col·lectius que hi viuen en ella, desencadenant situacions d’opressió i de dominació d’uns sobre els altres— per detectar què i com cal transformar de la societat per acabar amb les desigualtats i les violències estructurals que se’n deriven d’aquest sistema.

Estem transitant temps de canvi i el compromís amb aquest ens interpel·la a totes les persones. Això no obstant, sovint encarem una realitat, la nostra pròpia realitat, que està molt impregnada dels hàbits, creences i tradicions que ens limiten i ens condicionen. És per això que veiem la necessitat de fer-nos canal missatger de totes les eines que contribueixin a fer possible aquesta transformació cap a la igualtat real.

Aquesta setmana, prenent la veu i posant l’enfocament en les dones, des de l’equip especialitzat en violències de Balears de la Fundació IReS, compartim amb vosaltres set afirmacions que ens ajudaran a posar-nos les ulleres liles. Una petita guia per ajudar-nos a identificar quines són aquelles situacions que no hem d’exercir ni tolerar i els compromisos que hem d’emprendre. Es tracta d’identificar quins són alguns dels hàbits, patrons de comportament i gestos de la quotidianitat que hem de canviar per no tornar a caure en la seva normalització.

Posa’t les ulleres per adonar-te que…

Ulleres liles de la Fundació IReS

Canvia la teva midada per a transformar la societat