11/01/2018

Per segon any, la Fundació IReS és beneficiària del Programa Garantia Juvenil a Catalunya

Per segon any consecutiu, Fundació IReS ha estat beneficiària del Programa Garantia Juvenil a Catalunya, la iniciativa europea destinada a facilitar l’accés de joves al mercat laboral.

Des del passat mes de novembre de 2017, tres joves s’han sumat a la plantilla de la Fundació al departament de direcció com a auxiliars administratius amb títol o certificat de professionalitat, on cursaran les seves pràctiques durant un període de sis mesos. L’objectiu principal per assolir l’èxit d’aquest programa serà que els beneficiaris es desenvolupin professionalment per potenciar les seves aptituds i coneixements.

Aquest projecte ha estat subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social i s’emmarca dins de l’Estratègia Europa 2020 de la Unió Europea que estableix com a prioritat el creixement sostenible i integrador sobre la base del coneixement. Una prioritat que inclou l’objectiu d’una major cohesió social i territorial i un alt nivell d’ocupació.

Alhora, el programa constitueix una eina per fer front a la situació de desocupació juvenil ja que els elevats percentatges de persones joves que estan en situació d’atur, o que han abandonat prematurament el sistema educatiu i que es troben sense feina i sense millorar la seva formació constitueixen una preocupació social àmpliament compartida per la societat catalana i el Govern de la Generalitat, que la Fundació també assumeix com a pròpia.

Joves de Garantia Juvenil