11/03/2019

“Què estem fent contra un masclisme que mata?”

El programa Solidaris de Catalunya Ràdio, emès la passada nit del dissabte, començava amb un diagnòstic de l’Albert Segura sobre el masclisme imperant i la violència sexual, “una guerra que ens hauria de revoltar”, tal com presentava el conductor del programa.

A Barcelona es denuncia més d’una agressió al dia, una de cada deu dones que van a l’hospital després d’una violació ha patit un atac en grup que ha quedat impune. Casos mediàtics com el de “la manada” estan destapant tots els altres casos de dones que no s’atrevien a denunciar. Això però, només el 23% de les violacions acaben en condemna. “Tot el que està sortint als mitjans està removent moltes vivències que han viscut moltes dones, ara li estan posant nom, i  estem observant què viuen o podran viure les nostres companyes en un futur pel fet de ser dones”, explica l’Alba Fernàndez Pous, coordinadora de projectes de la Fundació IReS i convidada en el programa.

Per parlar sobre aquesta realitat, el programa de Catalunya Ràdio s’ha dedicat a tractar obertament el tema, tot plantejant “què estem fent contra un masclisme que mata?”.

Per debatre i respondre a aquesta pregunta, van convidar a diverses dones per parlar des de el seu testimoni personal i perspectiva professional: Alba Alfageme, Sònia Cervantes, Júlia Humet, Teresa Vallejo, Jessica Romeu i Alba Fernández Pous.

Podreu escoltar el programa sencer aquí, i el fragment de l’Alba Fernández Pous a partir del minut20.