23/10/2018

Què et fa sentir bé?

L’Aferra’t participa de la setmana de la salut mental al barri de Poblenou

El passat 10 d’octubre, en el marc del Dia Mundial de la Salut Mental,  el Projecte Aferra’t va participar de la Setmana de la salut mental celebrada al barri de Poblenou. La jornada va estar organitzada pel  Grup de Salut Comunitària del Poblenou, format per professionals de la Salut, entitats i veïns, juntament amb la participació dels comerciants del Barri.

Des del 6 al 10 d’octubre es van organitzar activitats gratuïtes relacionades amb la millora de la salut i amb l’objectiu de sensibilitzar la població sobre la importància que el benestar psicològic, emocional i social. Es van crear diversos espais de participació i relació veïnal per a l’ocasió i des del Grup de Salut Comunitària van muntar un mural on es mostrava la pregunta “Què et fa sentir bé?”. Al voltant d’aquesta reflexió, van aprofitar per donar a conèixer equipaments, serveis i projectes com ara l’Aferrat o el Projecte Click de la Fundació IRes, que duen a terme la seva activitat al barri, i que es relacionen amb allò “que fa sentir bé” tant física com mentalment: xarxa, sentit de comunitat, de pertinença…

En general, les activitats  van ser molt diverses i n’hi van haver per a totes les edats: classes de zumba i salsa, tallers de pintar mandales, de treball de les emocions, reflexologia, robòtica, introducció al món laboral, relaxació, meditació, cant coral, etc.

Els professionals dels serveis de salut, entitats i comerciants del Poblenou s’han unit per difondre dos missatges.

En primer lloc, la salut mental va unida a la salut en general i aquí entren aspectes com l’alimentació o l’exercici físic, però també d’altres igual de determinants com tenir feina o tenir una xarxa d’amistats. L’ansietat o la depressió moltes vegades van unides a condicions de vida precàries i a l’aïllament emocional.

El segon missatge és que el barri pot proporcionar molts recursos que van bé per la salut i que sovint la gent no coneix.

Totes aquestes activitats van ser rebudes amb una alta participació per part dels veïns i veïnes del Poblenou.

Aferra't a la Setmana de la Salut Mental