24/02/2017

Ràdio Estel dóna veu a l’eficàcia i l’eficiència de la reinserció social de les persones

L’èxit de les Mesures Penals Alternatives es fa evident quan la persona és capaç de canviar els seus hàbits de salut i conducta i restaura la seva vida. La coordinadora d’equip de MPA de Barcelona de la Fundació IReS, Mercè Sanchís, apropa el món de la reinserció social i les mesures restauratives al programa Plusvàlua de Ràdio Estel.

A més d’explicar tot el procediment amb què una persona assoleix la reinserció, Sanchís ha parlat de com aquesta reverteix positivament en tota la societat: “A la Fundació IReS creiem que la divulgació de les Mesures penals Alternatives és essencial per convèncer a la societat civil de la seva eficàcia i eficiència a nivell econòmic, social i de seguretat”.

A mode de tertúlia,  també han intervingut l’economista i Exconseller de Turisme, Consum i Comerç de la Generalitat de Catalunya; l’Eduard Arruga, President de la Societat Catalana d’Economia i president dels Bancs dels Aliments; i l’advocat i Joan Cantijoch.

El programa, dirigit per la Carla Gràcia i produït pel Centre d’Estudis Econòmics i Socials, s’ha orientat entorn la notícia del tancament de la presó Model i presentava les mesures de reinserció social com un símptoma de funcionament sa d’una societat democràtica.

“Apostar per la reinserció de les persones suposa apostar per l’ésser humà, per una societat més justa i civilitzada—la reinserció és la indicació de l’èxit o el fracàs del sistema penitenciari i en resum de la nostra societat.” Carla Gràcia.

Si vols saber més sobre les Mesures Penals Alternatives i conèixer un cas d’èxit, aquí podeu escoltar el podcast sencer de l’entrevista a la Mercè Sanchís i la tertúlia del programa:  http://www.estelfitxers.com/audio/20170223-20_00PLUSVALUA.MP3

MPA a Ràdio Estel