27/12/2016

“Som molts buscant una forma de millorar el nostre planeta”

La Laura Goede, una estudiant alemana de Ciències Polítiques, va fer de voluntària al Departament de Comunicació i RSE de la Fundació IReS durant setembre de 2016. La Laura venia carregada d’entusiasme i estava convençuda que tots tenim alguna cosa a fer per a transformar el món en el lloc on ens agradaria viure. El seu pas per IReS ha estat curt però intens i especialment enriquidor.

– Què et va motivar a fer-te voluntària?

Sempre m’ha cridat l’atenció la feina de les organitzacions i persones que es dediquen a millorar situacions derivades de les desigualtats socials, dels efectes de la guerra, la contaminació del nostre entorn…Una feina que no pot faltar-hi, però a la que sovint li falten mans i recursos. Per la meva banda, feia temps que pensava com contribuir-hi, i a l’estiu del 2015, després de veure grans caravanes de persones refugiades lluitant per arribar al meu país, Alemanya, el meu desig i determinació van créixer encara més.

Per què vas escollir la Fundació IReS per fer el teu voluntariat?

Per raons personals, estava passant l’estiu a Barcelona. Aprofitant que havia de fer les pràctiques curriculars pels meus estudis a Alemanya, vaig buscar alguna entitat on fer-hi voluntariat. En buscava alguna que fes sensibilització perquè crec que és la millor eina per causar impacte i transformar el nostre entorn; n’estic segura que si les causes comunitàries fessin arribar millor el seu missatge de com i per què contribuir-hi, aconseguirien més implicació ciutadana.

La cerca m’estava resultant feixuga, fins que un bon dia la meva parella va trobar IReS per Internet. De seguida vaig veure que encaixava amb el que buscava: IReS no només es dedicava al treball social des d’una perspectiva integral, sinó que també tenia campanyes de sensibilització social com l’Hotel Invisible i NoParo.org.

– Quines tasques vas desenvolupar com a voluntària a l’IReS?

Vaig estar al departament de Comunicació treballant com a assistent a la campanya NoParo.org, cercant informació sobre entitats potencials que hi poguessin cooperar per tal d’assegurar una col·laboració efectiva vinculada al projecte. També vaig dedicar part del meu temps donant suport amb el recull de premsa de la Fundació, feina que em va ajudar a veure l’abast de l’impacte mediàtic que les accions de sensibilització d’IReS estaven aconseguint.

– Què t’ha aportat a nivell personal aquesta experiència?

M’ha donat perspectiva en primera persona de com es fa una campanya de sensibilització. M’ha ensenyat el procediment i el tipus de feina que s’ha de fer per a portar-la a terme. A més, m’ha ajudat a entendre millor com funciona una fundació de caire social.

A nivell personal, diria que he après a lluitar per allò que val la pena i a entendre que realment som molts buscant una forma de millorar el nostre planeta.

– Què ha estat el millor de l’experiència de fer el voluntariat a l’IReS? I el més difícil?

La millor part del voluntariat va ser formar part d’una bona causa, d’un moviment que no pararà de créixer amb el temps. També em sento  molt agraïda d’haver treballat amb les meves companyes del departament que, com diu una expressió alemanya, sempre tenien “l’orella oberta” per a mi i van ensenyar-me tot el que els hi va ser possible en aquell curt termini.  L’únic obstacle va ser la falta de temps que no em va permetre finalitzar les tasques que m’havia proposat, però tot i així estic satisfeta amb els resultats obtinguts.

El més difícil per mi ha estat haver d’estar tantes hores davant l’ordinador, però fins i tot això ho valoro com un aspecte positiu de l’experiència perquè m’ajudarà a triar el tipus de feina a la que em dedicaré.

– Vols afegir-hi alguna cosa més?

Moltes gràcies per deixar-me formar part de la Fundació IReS i per deixar-me treballar amb un equip de persones meravellós.

Moltes gràcies Laura!