12/12/2017

“Tocats per l’OBC”: l’Acolliment familiar a l’Auditori de Barcelona

El passat dissabte 2 de desembre l’equip del Servei d’Acolliments Familiars va ser convidat a l’acte Tocats per l’OBC, un concert de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya a l’Auditori de Barcelona. L’espectacle, que constava d’un repertori simfònic popular amb una excel·lent posada en escena dels intèrprets, volia apropar l’acolliment familiar al públic assistent i alhora apropar la cultura a les famílies acollidores.

A més de l’espectacle musical, l’equip de professionals de la Fundació IReS i les famílies van compartir una jornada molt especial en què l’acolliment familiar va ser el protagonista. En aquest sentit, els assistents al concert, un públic molt entregat, es van mostrar molt interessats i receptius amb la informació sobre aquesta mesura de protecció de la infància perquè, com diu la coordinadora del Servei d’Acolliments Familiars d’IReS, Mercè Castañé, “l’acolliment és una manera de fer família” que ofereix als infants la protecció, l’atenció i la cura que necessiten.

Essent un esdeveniment adreçat tant als infants com als adults, Tocats per l’OBC ha suposat també una oportunitat per donar a conèixer la tasca soca social d’IReS en un context on moltes persones i famílies estaven disposades a escoltar i aprendre sobre l’acolliment.

Després de veure la cara d’il·lusió dels infants que van ser espectadors d’aquest concert, les famílies van agrair aquesta experiència junts gràcies a l’obra social de l’OBC. Tant les professionals com els pares i mares van gaudir veient als infants ballant i cantant amb la combinació d’imatge i mim que acompanyava les peces clàssiques.

Tal i com explica la coordinadora del servei d’IReS, aquest tipus d’activitats brinden l’oportunitat de potenciar el vincle i una relació propera d’acompanyament amb les famílies i són, com ella afirma,  “espais de lleure més enllà del seguiment tècnic.”

Des de l’equip de professionals de la Fundació IReS es vol agrair la predisposició i bona atenció de la Mariona, Cap de sala i a tota l’organització de l’OBC per acollir i facilitar un espai per aquest servei a l’Auditori de Barcelona i pel seu compromís social amb l’Acolliment Familiar .

Tocats per l'OBC Acolliments FamiliarsTocats per l'OBC Acolliments Familiars Tocats per l'OBC Acolliments Familiars