28/07/2015

TSS 2015: Caminem per la inclusió social

La TSS és un repte de transformació social que pretén afavorir la inclusió social i autonomia de joves en risc d’exclusió social. Un repte esportiu on hi participen autoritats, joves, professionals, institucions i organitzacions. Al llarg dels 800 kilòmetres els joves reflexionen sobre temes diferents: autonomia, inclusió, treball, emprenedoria, accés a una educació de qualitat, ciutadania, canvi climàtic, etc.

La Fundació IReS, com entitat que treballa per la reinserció social dels col·lectius més vulnerables, es va unir a la caminada per la transformació social amb 8 joves de l’entitat, varis educadors i la directora de la Fundació que van participar en la darrera etapa de la travessa.

Aquest any, hem viscut l’experiència de la mà del Toni, un jove que va conviure amb nosaltres al CRAE durant tota la seva adolescència. El Toni es va convertir per uns dies en Community Manager de les xarxes socials de l’IReS i a través de les seves paraules i fotos, vam poder conèixer les vivències, reflexions i emocions que li ha inspirat la Transpirenaica 2015.

Per segon any consecutiu, la valoració de la Fundació IReS de la TSS és molt positiva, tant com a eina de sensibilització, unió i cohesió social de lluita contra l’exclusió social, com pel repte esportiu que suposa pels joves una activitat educativa on aprenen valors com l’esforç, el compromís, el treball en equip, la responsabilitat, l’autonomia i el respecte.