5/12/2018

“Davant la violència masclista, el que no podem fer és NO parlar-ne”: Article per al Social.Cat

Aquest dimarts, 4 de desembre, el diari digital del tercer sector Social.cat ha publicat un article d’opinió de l’Equip Fils, sobre #TenimUnPla. En ell, les professionals parlen de la necessitat d’oferir un pla d’acció davant la violència masclista i dirigit a totes aquelles persones que es trobin en la disposició de fer i ser part d’un canvi a la nostra societat.

La violència masclista és un problema públic que persisteix a la nostra societat i que ens afecta a totes i tots. Una realitat que es fa evident amb les notícies diàries sobre les agressions contra les dones.

“…És sobre allò que tenim assumit del que més hem de parlar i qüestionar. Hem de visualitzar com ens col·loquem/posicionem, posant el focus en: com actuem, què fem, quan i quin paper tenim davant de determinades situacions. I, sobretot, ens hem de fixar en allò que no fem, no sabem com fer o no ens adonem que ho fem. Són petites accions en les quals hem de deixar de ser subjecte passiu i tenir un rol actiu per a marcar la diferència. És llavors quan la cosa ja comença a tenir més “ganxo” i es fa més fàcil de replicar cada dia.”

Continua llegint l’article al Social.Cat