2/08/2016

El Casal d’Estiu vetlla per la igualtat d’oportunitats dels infants de La Pau

Per tercer any consecutiu, el Casal d’Estiu de la Fundació IReS obre les seves portes per donar l’oportunitat a famílies que viuen situacions d’exclusió social o precarietat econòmica, d’accedir a un recurs socioeducatiu gratuït per als seus fills i filles durant la segona quinzena de juliol i el mes d’agost. Aquest estiu hi assistiran més de 50 infants i adolescents entre 3 i 17 anys del barri de La Pau i rodalies.

Sovint les famílies amb dificultats econòmiques no tenen recursos per inscriure els fills a casals d’estiu convencionals i tampoc per marxar de vacances. Amb aquest servei aquestes famílies poden accedir a recursos lúdics i educatius com a alternativa al temps d’oci dels infants presents al carrer durant les vacances escolars.

El Casal d’Estiu ofereix atenció socioeducativa i lúdica de 9:30 a 13:30h, servei d’acompanyament d’anada i tornada del domicili al casal realitzat per voluntaris, esmorzar a mig matí i un espai de participació per a les famílies com a col·laboradores.

La finalitat de les activitats que es porten a terme és la de crear espais que permetin treballar elements bàsics per al seu desenvolupament integral: convivència, autoestima, confiança en un mateix, habilitats socials i comunicatives, treball en equip, així com la promoció d’hàbits de vida saludables i sostenibles.

Bon casal! 🙂